Sökning: "Axel Erikson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Axel Erikson.

  1. 1. Internationalization through business models - a case study of Swedish cleantech firms

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Axel Erikson; Fredrik Rydqvist; [2019-08-08]
    Nyckelord :Business models; internationalization; international business models; Swedish cleantech; strategy;

    Sammanfattning : Though in the innovative and technological forefront of cleantech, Swedish firms must become better at commercializing clean technology and to capitalize on international opportunities. Furthermore, firms’ business models are sources of competitiveness and serve as instruments to commercialize technology. LÄS MER

  2. 2. ”LADDA OCH INFORMERA” En kvalitativ studie om Försvarsmaktens samarbete med reklambyrån Volt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Axel Erikson; Johanna Rasmusson; [2017-02-14]
    Nyckelord :recognition; auto-communication; public sector organization; brand building; reliance; generalized other; campaign; identity; advertising agency; organization;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2016 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 36 Antal ord: 14 757 Nyckelord: recognition, auto-communication, public sector organization, brand building, reliance, generalized other, campaign, identity, advertising agency, organization Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur betydelsen och bakgrunden av varumärkeskampanjen “Du nya, du fria” skiljer sig för beställaren Försvarsmakten och utföraren Volt i fråga om omvärldsaktörers erkännande. Teori: Erkännande, generaliserade andre, varumärkesbyggande organisationsidentitet & autokommunikation Metod: Kvalitativa respondentintervjuer Material: Fyra respondentintervjuer och en gruppintervju á två personer, genomförda i Stockholm. LÄS MER