Sökning: "Bänkplacering"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Bänkplacering.

  1. 1. Det Fysiska Klassrummet - Ett rum i ständig förändring

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Adam Rylander; Oskar Persson; [2011]
    Nyckelord :Klassrum; Klassrummet; rum; rummet; mljö; den fysiska miljön; det fysiska klassrummet; läromiljö; lärandemiljö; den tredje pedagogen; bänkplacering; miljöns betydelse;

    Sammanfattning : I det här arbetet undersöker vi det fysiska klassrummet, hur man kan använda det som ett redskap i undervisningen, hur elever upplever rummet, hur de upplever sig delaktiga i utformning och hur det kan komma att se ut i framtiden.Empirin är inhämtad på en skola iBurlövs kommun och på en skola i Fosie rektorsområde. LÄS MER

  2. 2. Klassrumsmiljö och lärande - ur ett elev- och lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Linda Malmberg; [2010]
    Nyckelord :klassrumsmiljö; lärande;

    Sammanfattning : Abstract Malmberg, Linda (2010). Klassrumsmiljö och lärande. Malmö högskolaExamensarbetet behandlar lärares och elevers syn på den fysiska klassrumsmiljön och betydelsen för lärandet. Studien är förlagd på en skola i Landskrona. LÄS MER

  3. 3. Kyrkorum och status : En studie om bänkplacering i 1700-talets Falun

    Kandidat-uppsats, Historia

    Författare :Magnus Österberg; [2009]
    Nyckelord :kyrkorum; bänkplacering; status; hierarkier; Kristine församling; Falun; 1700-tal.;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka bänkrummets betydelse för vidmakthållandet av hierarkier och status i 1700-talets Falun. Materialet som används för att uppfylla detta syfte består främst av kyrkorådsprotokoll ifrån Kristine församling i Falun mellan 1744-1784. LÄS MER

  4. 4. Den fysiska miljöns betydelse för elevers lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Helena Larsson; Helene Söderberg; [2009]
    Nyckelord :Inlärning; Fysisk miljö; Klassrumsmiljön; Pedagogperpektiv; Bänkplacering;

    Sammanfattning : Examensarbetet handlar om hur pedagoger arbetar med den fysiska miljön i klassrummet. Vilka tankar de har när de planerar utformningen i klassrummet. Det handlar också om elevernas tankar kring sitt klassrum. Studien är förlagd i två klasser, den ena i Lund och den andra i Hörby. LÄS MER