Sökning: "B2B och B2C"
Visar resultat 16 - 20 av 60 uppsatser innehållade orden B2B och B2C.
16. Hållbarhetsarbete i bygg- och fastighetsbranschen : Hur kan hållbarhetsarbete skapa konkurrensfördelar? – En jämförande studie mellan business-to-business och business-to-consumer företag.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det är inte bara lagkrav som blir striktare gällande företags hållbarhetsarbete utan även intressenters förväntningar. Business-to-business och business-to-consumer företag har skilda intressenter och således förväntningar som påverkar deras hållbarhetsarbete. LÄS MER
17. Delad vårdnad av företagsresurser : Hinder och drivkrafter till delningsekonomi mellan etablerade företag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : En hållbar utveckling är något som numera eftersträvas i de flesta processer i samhället. Ett tillvägagångssätt till hållbar utveckling som utforskats i allt större utsträckning är delningsekonomi, innebärande att dela sina underutnyttjade resurser. LÄS MER
18. Ökad förståelse för relationen mellan elektronisk handel och hållbarhet : En fallstudie gjord på svenska, exporterande B2B företag i Malaysia
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Introduction: Sustainability issues are getting more and more attention. A common framework for working with sustainability is based on the three dimensions of social sustainability, environmental sustainability and economic sustainability. The goal of the sustainability model is to achieve a balance between the dimensions. LÄS MER
19. Customer Experience without Customer Contact: DSOs Adapting to a Supplier Centric Market : A multiple case study of Swedish DSOs
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Structural changes are looming in the Swedish electricity system. Underlying forces pushing for industry practices to transform are sustainability goals, digitalisation and free market ambitions. LÄS MER
20. Investors: be there or be square - Investment assessment in B2B vs B2C and Seed vs Serie A
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This thesis examines important factors to think about in an investment assessment in general and how it differs based on company type and investment phase. The reason behind this is to provide information to investors to reduce the risks associated with an investment. Start-ups can also use this thesis to successfully seek investments. LÄS MER