Sökning: "B2B platform"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden B2B platform.

  1. 1. Taking Corporate Communications and Marketing Strategies to the Next LevelThrough LinkedIn : A Case Study on a Company’s Brand’s LinkedIn

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Araitz Claramunt Oregi; [2023]
    Nyckelord :LinkedIn; Social Media Affordances; Social Media Marketing; Corporate Identity; Corporate Brand Identity; Brand Identity; Brand Image; Brand Position; B2B;

    Sammanfattning : This thesis explores how organisations communicate and perform marketing nowadays, with social media platforms at the core of their strategic plan. Due to its high relevancy in B2B, the research is focused on LinkedIn and the effect of its affordances which will help dig deeper into the possibilities of using this particular social media platform as a means to define, build and shape company image and brand identity. LÄS MER

  2. 2. Attractiveness of Digital B2B Marketplaces for Cross-Border Internationalization : A Conjoint Analysis to Investigate User Preferences

    Master-uppsats,

    Författare :Claas Uebler; Sophia Reinmund; [2023]
    Nyckelord :digital platform; digital marketplace; cross-border; internationalization; user preferences; B2B;

    Sammanfattning : Background: Digital platforms include various business models and represent a large and growing part of the economy empowered by digitalization. The added value of platforms depends crucially on their user interactions, which is why adopting new users is crucial. LÄS MER

  3. 3. Managing a diversified business model portfolio : A digital platform company perspective

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Viktor Andersson; Filip Möcander; [2022]
    Nyckelord :Business models; Business Model Diversification; Business Model Innovation; Business Model Integration; Cannibalization; Synergy;

    Sammanfattning : In parallel with the popularization and widespread diffusion of the internet, interest in the concept of different business models (BM) has increased dramatically, attracting the attention of both scholars and managers alike (Dodgson, Gann and Phillips, 2013). As a result, an increasing number of businesses decide to establish themselves and compete in the digital arena (Lee, 2001); many of which are employing what is called a platform model capitalizing on the ability to operate with several BMs simultaneously (Gu, Kannan and Ma, 2018; Aversa, Haefliger, Hueller and Reza, 2021). LÄS MER

  4. 4. Apples iOS 14.5 uppdatering - Hur påverkades B2C-företagens digitala marknadsföring? : En kvalitativ studie om dataregleringars effekter på digital marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Babak Naghibi; Malin Rosenqvist; [2022]
    Nyckelord :Digital marketing; data regulation; online behavioral advertising OBA ; personalized ads.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur regleringar av insamling av kunddata påverkar B2C-företagens digitala marknadsföring, vilka konsekvenser som uppstår, samt hur denna förändring hanterats.  Metod: Studien är baserad på en kvalitativ metod. LÄS MER

  5. 5. Transaktionsplattformar i B2B-kontexter : Hur vill potentiella användare att plattformen ska se ut?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Fred Sörgård; Filip Artursson; [2022]
    Nyckelord :Transaction platforms; multi-sided platforms; chicken-and-egg dilemma; network effects; technology adoption; platform design; Transaktionsplattformar; flersidiga plattformar; höna-och-ägg-problemet; nätverkseffekter; teknikadoption; utformning;

    Sammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet med uppsatsen är att förstå hur transaktionsplattformar ska lyckas i tidiga stadier. Detta genom att förstå hur en transkansaktionsplattform ska utformas för att kunna attrahera många användare. LÄS MER