Sökning: "BRAND"

Visar resultat 1 - 5 av 2995 uppsatser innehållade ordet BRAND.

  1. 1. ”LADDA OCH INFORMERA” En kvalitativ studie om Försvarsmaktens samarbete med reklambyrån Volt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Axel Erikson; Johanna Rasmusson; [2017-02-14]
    Nyckelord :recognition; auto-communication; public sector organization; brand building; reliance; generalized other; campaign; identity; advertising agency; organization;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hpKurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: Ht/2016Handledare: Magnus FredrikssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 36Antal ord: 14 757Nyckelord: recognition, auto-communication, public sector organization, brand building, reliance, generalized other, campaign, identity, advertising agency, organizationSyfte: Syftet med studien är att undersöka hur betydelsen och bakgrunden av varumärkeskampanjen “Du nya, du fria” skiljersig för beställaren Försvarsmakten och utföraren Volt i fråga om omvärldsaktörers erkännande.Teori: Erkännande, generaliserade andre, varumärkesbyggande organisationsidentitet & autokommunikationMetod: Kvalitativa respondentintervjuerMaterial: Fyra respondentintervjuer och en gruppintervju á två personer, genomförda i Stockholm. LÄS MER

  2. 2. The Brand Naming of Japanese Sake. A Linguistic Analysis of 200 Varieties

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :André Andersson; [2017-01-26]
    Nyckelord :japanska; Sake; Product name; Brand name; Branding in Japan; Nominal compound;

    Sammanfattning : This paper reports on a study conducted on the brand names of the 200-top ranked Japanese rice wines in Japan in the year of 2016. The brand names are content analyzed using the same framework as was used for the Chinese brand names in the two studies by Chan & Huang (2001) and Chan & Huang (1997). LÄS MER

  3. 3. Are organisations what they wear?

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sophia Werne; Ebba Stålhem; [2017]
    Nyckelord :Signaling; Recruitment advertising; Brand attitude; Application intent; Nonconformity;

    Sammanfattning : The world of recruiting has in the past decades undergone major, irreversible, changes. The effects of these changes crystallize out into expanded demands of worker knowledge, skills, capabilities and a great number of other characteristics that organisations now require of their applicants and current employees. LÄS MER

  4. 4. ”Ni är bra för att vara tjejer” : En kvalitativ studie om kvinnor, varumärken och genus i svensk hårdrock

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Roya Sarvestani; Molly Sixtensson; [2017]
    Nyckelord :Heavy metal; branding; gender; identity; Hårdrock; varumärke; genus; identitet;

    Sammanfattning : Musik idag är inte enbart en skiva eller en konsert. Det är en enorm industri som bara växer och där artister och band tidigt ses som varumärken. Hårdrocken är en genre med starka normer, traditioner och strukturer, särskilt kring kvinnans roll inom genren. LÄS MER

  5. 5. Are you talking to me? - En studie om hur konsumenter reagerar på ett företags kanalanpassade och icke integrerade kommunikation.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Teknik och samhälle

    Författare :Louise Johansson; [2017]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation IMC ; Instagram; Kanalanpassad kommunikation; Sociala medier; Kommunikation;

    Sammanfattning : Detta är ett examensarbete vid fakulteten Teknik och Samhälle på Malmö Högskola. Syftet med denna uppsats är att bidra med kunskap gällande hur konsumenter reagerar på ett företags kanalanpassade och icke integrerade kommunikation i olika mediekanaler. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet BRAND.

Din email-adress: