Sökning: "Banktjänst"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Banktjänst.
1. Att designa för beteendeförändring / Designing for behavioural change
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Jag har utforskat hur en beteendeförändring kan genomföras med hjälp av existerande teoretiska modeller och centrala metoder inom interaktionsdesign och tjänstedesign. För att specificera mig har jag samarbetat med banken SEB och inriktat mig på kvinnors ekonomiska beteende och hur man kan få dem att öka sitt intresse för det privata sparandet. LÄS MER
2. Kundernas förtroende för Private Banking : Nordeas uppfattning av värdeskapande för kunden i form av riskhantering
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Private Banking är en banktjänst för förmögna individer och företag som syftar till att hjälpa dem med förvaltning av deras kapital men även andra tjänster såsom hjälp med deklarationer. Storbanker idag kämpar med att återfå kunders förtroende efter finanskrisen 2008 och fokusen på riskhantering har blivit viktigare. LÄS MER
3. Marknadssegmentsanalys : En kvantitativ bankstudie
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Författarna erhöll i februari 2009 ett uppdrag från Nordea Skoghall. De var intresserade av Hammaröbors beteende gällande banktjänster och vad som efterfrågas utav dem. LÄS MER
4. Private Banking, ekonomisk vägledning för förmögna individer : En studie om banktjänstens kundprofilering och sammansättning
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : I Sverige har vi, de senaste åren, sett en ökning av antalet förmögna personer. År 2006 fanns det ungefär 1,5 miljoner svenskar med en nettoförmögenhet på minst en miljon kronor. LÄS MER
5. Ett besök på det lokala Internetbankkontoret : En studie om decentralisering av Handelsbankens webbtjänst
Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : "Handelsbanken är en av nordens största banker med ett gott rykte och nöjda kunder, vilket studien även visat. Bankens märkesvärde grundar sig på en decentraliserad organisation, där varje kontor ansvarar för kunderna i sitt eget närområde och arbetar aktivt för att ha så nöjda kunder som möjligt. LÄS MER