Sökning: "Barn-djur interaktion"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Barn-djur interaktion.

  1. 1. Djur i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Jonsson; Cornelia Karlsson; [2016]
    Nyckelord :djur; barn; interaktion; förskola; pedagog;

    Sammanfattning : SammanfattningJonsson, Anna & Karlsson, Cornelia (2016) Djur i förskolan. Malmö: Lärarutbildningen.I detta examensarbete har vi undersökt hur en förskola arbetar med tamdjur i sin verksamhet. LÄS MER

  2. 2. Barns sociala lärande i interaktion med djur : En studie om förskolebarns sociala samspel i samband med djurkontakt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Saima Bolin; [2016]
    Nyckelord :Children-animal interaction; children’s interaction; social development; sociocultural perspectives on learning; Barn-djur interaktion; barns samspel; social utveckling; sociokulturellt perspektiv på lärande;

    Sammanfattning : The purpose of this work is to study children’s social interaction with animals and if it could be affected to any possible connections to interaction with animals, linked to a socio-cultural perspective. This survey was conducted by a kind of a case study. LÄS MER

  3. 3. Djur i interaktion med barns lärande : En studie om samband mellan barns lärande och deras umgänge med djur

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tematisk utbildning och forskning

    Författare :Sanna Sundin; [2004]
    Nyckelord :Education; Barn-djur interaktion; psykologiska behov; sociokulturellt perspektiv på lärande; social och kognitiv utveckling; Children-animal interaction; psycological needs; sociocultural perspectives on learning; social and kognitive development; Pedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien syftar till att synliggöra möjliga samband mellan barns umgänge med djur och barnets lärande i ett sociokulturellt perspektiv. Genom litteraturstudier analyserades vilka faktorer som påverkar barns utveckling och lärande. LÄS MER