Sökning: "Björn Arne"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Björn Arne.
1. Hälsopromotion som mode. En kvalitativ studie om organisatoriska moden i sjukvården
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study examines how Swedish healthcare organizations work with health promotion regarding their coworkers in the most modern and fashionable ways – as well as the study aims to see where the ideas behind these interventions tend to come from. The study is designed to be qualitative, where interviews with executives and HR-strategists has been made to represent the main empirical data. LÄS MER
2. Vem bestämmer över kepsen? : En essä om hur traditioner, etik, normer och elevinflytande påverkar elevers vardag i skolan och på fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : I denna vetenskapliga essä har jag som blivande pedagog på fritidshem undersökt huruvida mitt agerande i ett dilemma kunde gjorts annorlunda eller om mitt agerande var rätt utifrån ett antal teorier och perspektiv. Dilemmat utgår från att jag lyfter två frågor på ett arbetslagsmöte, dels om eleverna verkligen behöver vara tysta i fem minuter när de ska äta mat för att sedan prata, dels om eleverna måste ta av sig kepsen inomhus då det uppkommer heta diskussioner mellan lärare och elever om kepsen vara eller inte vara inomhus. LÄS MER
3. Gör cheferna som de säger? : Kunskapens betydelse för skillnader i uttalad och faktisk interaktion mellan chefer och blue-collar workers respektive knowledge workers.
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Gör cheferna som de säger? Kunskapens betydelse för skillnader i uttalad och faktisk interaktion mellan chefer och blue-collar workers respektive knowledge workers. Nivå: Examensarbete i Företagsekonomi, Kandidatnivå, 15 hp Författare: Madeleine Lindqvist och Björn Stenholm Handledare: Per-Arne Wikström Datum: Juni 2013 Syfte: Syftet är att undersöka kunskapens betydelse för skillnader i uttalad och faktisk interaktion mellan chefer och blue-collar workers respektive knowledge workers. LÄS MER
4. Värdering av kundavtal, varumärke och andra immateriella tillgångar i samband med förvärv enligt IFRS 3 och IAS 38 - Hur tillämpas dessa regler i praktiken?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Immateriella tillgångar såsom kundrelationer, varumärke och teknologier utgör ofta den drivande faktorn för att ett företag beslutar att förvärva ett annat företag. Sådana tillgångar representerar ofta en väsentlig del av förvärvade värde. År 2005 infördes en ny reglering gällande upprättande av koncernredovisningar. LÄS MER