Sökning: "Björn Love"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Björn Love.

  1. 1. Accept eller förkastande av ett fientligt bud - Faktorer som påverkar aktieägarna

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Uddsten; Love Löfvin Rosén; Björn Hellqvist; Marcus Björk Lindström; [2014]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att redogöra för vilka faktorer som påverkar aktieägare i valet mellan att acceptera eller förkasta ett fientligt bud och att undersöka hur dessa faktorer påverkar aktieägarna. Studien använder sig av en kvalitativ metod genom en fallstudie, där empiri har samlats in genom ostrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Markion Markions Kristendom

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Björn Sjöholm; [2013-08-06]
    Nyckelord :Marcion; Early church; Holy Scripture; Heresy;

    Sammanfattning : This essay describes Marcion, his life, religion and achievements. He was active 120 – 160 and was a leading christian gnostics or a christian extreme paulinist. Marcion regarded himself as the only true interpreter of christianity. LÄS MER

  3. 3. ”Let Love Rule” Kärleken som högsta norm, en möjlighet eller naivt önsketänkande? : En studie om kärlekens funktion hos Margaret Farley och Timothy P.Jackson.

    Kandidat-uppsats, Systematisk teologi med livsåskådningsforskning

    Författare :Björn Dahlman; [2013]
    Nyckelord :agape; philia; eros; kristen kärlek; kristen etik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Från varuperspektiv till servicelogik : ett arbete om rollförändring och öppenhet på webben

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Björn Ekström; Love Nyberg; [2010]
    Nyckelord :service; technology; transfer; service-dominant logic; digital; marketing; service; teknologi; övergång; servicelogik; digital; marknadsföring;

    Sammanfattning : This study focuses on the transfer between a product-oriented to a service-oriented perspective regarding marketing activities in companies due to the development of information technology. It illustrates how this very transfer has been, and can be, contemplated through the eyes of organizations working with marketing in a digital world on a daily basis. LÄS MER