Sökning: "Blohm Per"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Blohm Per.

  1. 1. Kommer de gamla bank-dinosaurierna dö ut? : En kvalitativ studie om införandet av PSD2 på betaltjänstemarknaden och dess implikationer

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Blohm Per; Wagemann Andreas; [2017]
    Nyckelord :Banks; Fintech; PSD2; Alliances; Competition; Digitalisation; Innovation; Financial services; Payment market; Banker; Fintech; PSD2; Samarbeten; konkurrens; digitalisering; innovation; finansiella tjänster; betaltjänstemarknaden;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was to discuss and describe what implications the payment service directive, PSD2, could have on the payment service market and also what it could mean for the competitive landscape. Furthermore, the study aims to give an understanding regarding the bank's strategic actions to address this issue. LÄS MER

  2. 2. Gör kritiken någon skillnad? : En studie om filmlanseringars finansiella påverkan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Per Blohm; Andreas Wagemann; [2016]
    Nyckelord :Movie Business; USA; Sweden; Abnormal Rate of Return; Event Study; Efficient market hypothesis; Behavioural Finance; NYSE; Nasdaq; Filmbranschen; USA; Sverige; Abnormal avkastning; Eventstudie; Effektiva marknadshypotesen; Behavioural Finance; NYSE; Nasdaq;

    Sammanfattning : Purpose: To examine the relationship between a new movie release and the stock value of the movie producers in america, and seek a connection between movie criticts and the stock price with an attempt to find similar patterns with swedish movies and their financial performance. Theoretical Framework: Based on theories of effcient and ineffcient markets, behavioural finance and previous research in the field. LÄS MER

  3. 3. Värdering av Kundrelation

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Blohm; Petter Engdahl; [2010]
    Nyckelord :Customer Lifetime Value; Kundrelationer; Customer Equity; Ickemonetära faktorer; Monetära faktorer; Immateriella tillgångar; Verksamhetsstyrning; Resursprioritering; Köpcentrum;

    Sammanfattning : Studien har genomförts i Kista Galleria med syftet att utvärdera Ryals (2005) formel för värde­ring av kundrelationer. Med hjälp av formeln beräknas Customer Lifetime Value (CLV) för ett antal kundrelationer det undersökta företaget har. Huruvida formeln är funktionell för ändamålet kundvärdering är den centrala frågeställningen. LÄS MER