Sökning: "Bondesson"
Visar resultat 1 - 5 av 103 uppsatser innehållade ordet Bondesson.
1. Näringsförluster från sju jordbruksområden nära Mälaren
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Soil and EnvironmentSammanfattning : Ett av Sveriges miljömål är ”ingen övergödning” vilket innebär att gödande ämnen inte ska ha negativ inverkan på människor, biologisk mångfald eller mark-och vattenanvändning (Naturvårds-verket 2023). Näringsämnena fosfor och kväve och förlusten av dessa från framför allt jordbruksmark är en av orsakerna till övergödning i sjöar, hav och vattendrag. LÄS MER
2. En kvantitativ studie av lärares val av undervisningsinnehåll i samhällskunskap
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Konkurrens: ett hinder eller en möjlighet? En kvalitativ studie om konkurrens inom interorganisatorisk krissamverkan
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : En välfungerande samverkan kan ha en avgörande betydelse för hanteringen av en kris. Trots att det är en gemensam strävan kan det finnas hinder som ger upphov till konflikter(Bondesson m.fl., 2019; Bynander & Nohrstedt, 2019; Deverell m. LÄS MER
4. Låt oss prata om våldsutsatta män : En kvalitativ studie om jourverksamheters arbete med män som utsätts för våld i heterosexuella relationer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : Most studies that deal with intimate partner violence (IPV) focus on men as the assailant and women as the victim. This study however explored how personnel within nonprofit men's shelters and crisis centers for men, work with male victims of IPV and what resources the personnel have to help these men. LÄS MER
5. En förskola för alla : En kvalitativ intervjustudie om anpassningar i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : I den tidigare forskningen beskrivs anpassningar utifrån ett specialpedagogiskt perspektiv där forskningen visar på att barn som ofta faller utanför normen är bärare av problemet. Förskolepersonalen ser ofta problemsituationer som någonting negativt där problemet ligger hos individen. LÄS MER