Sökning: "Book content"
Visar resultat 1 - 5 av 370 uppsatser innehållade orden Book content.
1. “Whaddaya Mean Biblical?” Apocalypticism and Apocalypse in Ghostbusters (1984)
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religionSammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the sci-fi horror comedy film Ghostbusters (1984) from an exegetical perspective of reception history with a focus on questions of apocalypticism and apocalypse. This splits the study in two, with the first question being what the four ghostbusters of the movie mean when they talk about the end of the world in a biblical context: their apocalyptic hermeneutic. LÄS MER
2. “Det ska heta unicorn-katt-dinosaurie tid!” : Barns delaktighet genom skapandet av sin egen bilderbok
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : The usage of children’s books is a fundamental aspect within a preschool environment. Even though the content in such books are childlike, they are always written by adult authors who appropriates a child-perspective. LÄS MER
3. “Socialen ser oss som djur, såna som man sätter i bur” : En kvalitativ studie om ungdomars upplevelser av tvångsvård på SiS
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : Adolescents in compulsory care represent a particularly vulnerable group. The content of compulsory care and the restrictions on freedom that young people are subjected to are topics that are rarely addressed in either societal debates or within the education of social workers. LÄS MER
4. Vatten i faktaböcker : Kemiundervisning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien är att göra en innehållsanalys av faktaböcker för barn sombeskriver vatten ur ett kemiskt perspektiv med fokus på vad faktaböckerna kanbidra med i förskolans kemiundervisning. Ett ämnesdidaktiskt tillvägagångssätthar använts där namngivning och sambandsintresse varit i fokus. LÄS MER
5. Den empatiska bilderboken - En kvalitativ studie om framställningen av empati i bilderböcker för barn
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : This study aimed to examine how empathy is portrayed in picture books for children aged 3-6. A total of 18 library books were analyzed using a qualitative content analysis, which consisted of a compilation of image and text analysis. LÄS MER