Sökning: "Brand Evaluation"
Visar resultat 1 - 5 av 230 uppsatser innehållade orden Brand Evaluation.
1. Investeringar i namnrättigheter för arenor : En studie om hur företag motiverar och resonerar kring namnrättsinvesteringar
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Investeringar i namnrättigheter för en arena eller idrottsanläggning kan definieras som en transaktion där pengar byter ägare för att säkra rätten att namnge en idrottsanläggning. Denna typ av investering har under de senaste decennierna ökat dramatiskt. LÄS MER
2. The Power of trust : Exploring what influences consumer trust in environmental sustainability claims.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Background: Environmental sustainability claims refers to communications made by companies about their improved environmental performance. Improved environmental performance can for example be a company claiming to emit less carbon dioxide or climate compensating the consumer's purchase. LÄS MER
3. Post-Fire Vegetation Recovery Monitoring using MODIS Time Series: A Case Study in California
Kandidat-uppsats, KTH/GeoinformatikSammanfattning : Human-caused forest fires have increased in magnitude and frequency, affecting global vegetation and requiring a re-evaluation of fire regimes. Changing fire regimes have led to reduced burned areas in fire- dependent ecosystems and increased areas in fire-independent ecosystems, resulting in changes in land cover and posing a threat to native plant communities. LÄS MER
4. Dimensionering av detaljer : Ett arbete om byggtekniska detaljer för moderna flerbostadshus med stommar av trä och deras miljöbelastning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Byggande står för betydande resursanvändning och miljöbelastning. Att bygga i trä är en möjlighet att bidra till ett mer hållbart byggande och de senaste 10 åren har det skett en snabb utveckling av byggsystem och lösningar för flerbostadshus med stommar av trä. LÄS MER
5. Becoming by Buying : A qualitative study about Brandengagement in self-concept (BESC) in the pre-purchase stage
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Fast fashion brands provide consumers with constantly available opportunities to update,not only their wardrobes, but themselves. As our identities have become a constant projectto work on, consumption of fast fashion involves the possibilities of trial and error ofpersonal development. LÄS MER