Sökning: "Brand equity"

Visar resultat 16 - 20 av 546 uppsatser innehållade orden Brand equity.

  1. 16. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER

  2. 17. Produktlivscykeln på en digital marknad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elliot Setterberg; Oliver Thor; [2023]
    Nyckelord :Produktlivscykeln; Produktlansering; Produkt cannibalism; After sale services; Brand equity; Ansoff matrisen; Dataspel;

    Sammanfattning : Att ha en framgångsrik produkt som fortsätter att växa på dagens marknad är komplext. På grund av det stora antalet marknadsföringsstrategier som är tillgängliga för företag som verkar på en global marknad. LÄS MER

  3. 18. Birds of a Feather Flock Together: Does Similarity Between Sponsor and Sponsee Predict a Successful Sponsorship? : A Study Based on External Congruence and Women’s Sports

    Magister-uppsats,

    Författare :Antonio Crnoja; Jesper Grandell; [2023]
    Nyckelord :congruence; sponsorship; sponsor; similarity; consumer behavior; women’s sports; ice hockey; ESCS; niche sports; external congruence; brand equity; brand awareness; brand image; perceived brand quality;

    Sammanfattning : Sponsorship is an essential part of marketing communications within sports (Biscaia et al., 2014). Congruence, or the degree to which a sponsor and an event mesh, is one of the main factors influencing sponsorship memory accuracy (Evans, 2019). LÄS MER

  4. 19. Are Influencers the Next Brand-Building Tool? : A Qualitative Study on How Influencer Marketing Affects Customer-Based Brand Equity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Klara Brännström; Sandra Elstig; [2023]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Customer-Based Brand Equity;

    Sammanfattning : Given the rise of social media and the growing importance of influencers on consumer behavior, gaining an understanding of how influencers and the practice of influencer marketing impact the brand from the consumer's perspective is crucial. Additionally, a significant amount of companies compete for consumers' attention in today's market. LÄS MER

  5. 20. The influence of managers personal preferences on sport sponsorship in small-medium sized businesses : A qualitative case study of the effect on brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hanna Hedin; Emma Salqvist; [2023]
    Nyckelord :Sport Sponsorship; Brand Strategy; Brand Equity; Managers’ roll; Biased Decisions; Sponsorship Objectives;

    Sammanfattning : Title: “The influence of managers personal preferences on sport sponsorship in small-medium sized businesses - A qualitative case study of the effect on brand equity” Date: 2023-05-23Level: Bachelor Thesis in International MarketingAuthors: Emma Salqvist & Hanna Hedin Supervisor: Olga Rauhut Kompaniets Examiner: Fawzi Halila Aim: This study aims to provide an analysis of how the managers’ personal preferences on sport sponsorship has an impact on the sponsoring company’s brand equity in small-medium sized companies. Methodology: The study has a qualitative research method with a deductive approach. LÄS MER