Sökning: "Branding"

Visar resultat 1 - 5 av 1598 uppsatser innehållade ordet Branding.

  1. 1. ”DET ÄR INTE ALLS SÅ DÅLIGT ATT JOBBA HÄR SOM ALLA SÄGER” - En studie av SDF Angereds arbetsgivarvarumärke utifrån ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Josefine Järbur; Elias Krantz; Daniel Lange; [2018-09-12]
    Nyckelord :Employer branding; Organisationskultur; Varumärkesbyggande; Strategisk kommunikation. Employer value proposition; IPIanalys;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att genom undersökningar med befintlig personal anställdpå SDF Angered få en tydlig bild av SDF Angered som arbetsgivare. Syftet ärbaserat på en uppdragsbeskrivning från SDF Angered som är uppdragsgivareför uppsatsen och tar i ansats att utifrån ett medarbetarperspektiv söka svar på:varför individer söker sig till SDF Angered som arbetsgivare och varför dessastannar kvar. LÄS MER

  2. 2. EMPLOYER BRANDING I ETT KONSULTBOLAG - En kvalitativ studie av hur chefers och konsulters uppfattningar skiljer sig åt angående faktorer som gör en arbetsgivare attraktiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Åsa Vikström; Ulrika Larsson; [2018-08-31]
    Nyckelord :employer branding; psychological contract; employer attractiveness;

    Sammanfattning : The labourmaket of today has since the beginning of the 1990’s changed in several ways due toglobalization and technical development. This has affected the employment type and consultancy ismore common today (Arbetsmiljöverket, 2011). The employees have become important assets forknowledge companies to compete with other companies. LÄS MER

  3. 3. Grön Platsmarknadsföring: En fallstudie av Växjö & Malmö

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Wiktor Bergsand; [2018-08-09]
    Nyckelord :Green place branding; Place branding; Växjö; Malmö;

    Sammanfattning : Grön platsmarknadsföring är ett koncept som nyligen uppstått som ettforskningsområde och har uppstått som ett resultat av ett ökat intresse från lokalamakthavare att marknadsföra sig som gröna. Detta är i sin tur inlindat i ett merallmänt ökat intresse att framställa produkter som gröna. LÄS MER

  4. 4. Football franchise pricing – Finding the right valuation method while factoring in potential investment motivations

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Yan Felten; [2018-07-04]
    Nyckelord :Sport economy; Sport finance; Football economy; Football club valuation; Value drivers; Intrinsic value; Relative valuation; Price index; Investment motivation; Pricing rationales;

    Sammanfattning : MSc in Finance.... LÄS MER

  5. 5. “The quest to attract female video game employees” Employer branding: Factors limiting women to initiate a career in the video game industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Alan Mahmodiana; Mattias Svensson; [2018-07-03]
    Nyckelord :Employer Branding; Gender Discrimination; Women; Video game industry; Social Cognitive Career; SCCT; Recruiting; Diversity; Marketing;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet Branding.

Din email-adress: