Sökning: "Building acoustics"
Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden Building acoustics.
1. Jämförelse av ljudisolering i öppna och stängda planlösningar baserat på DnTw-mätningar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : En god akustisk inomhusmiljö är idag en nödvändighet för att motverka negativ påverkan på människors hälsa. Framför allt belyser tidigare studier problematik kring störd eller uteslutensömn till följd av buller och övriga miljöförsämrande ljud. LÄS MER
2. Att bygga mer hållbart med trä
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : The aim for this thesis is to investigate and explore how to build more sustainably with wood. The understanding of climate change has in this day and age become a social and development issue. LÄS MER
3. Ingjutna ventilationskanalers påverkan på luftljudsisolering i flerbostadshus
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Good sound insulation is highly valued by Swedish tenants. To be able to achieve that, one must look at many aspects, such as room volumes, floor planes, flooring, but also what materials that are to be built with and how it ́s constructed. The use of cast-in ventilation ducts in the load-bearing structures is a common method in Sweden. LÄS MER
4. Partiell samverkan i KL-träkonstruktioner
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : This is a study of partial composite action in timber constructions. The aim was to determine a method for calculating the flexural rigidity also known as bending stiffness in CLT-constructions made of CLT and wooden latches with screw connectors. The chosen method became a combination of Eurocode 5 and mathematical models. LÄS MER
5. Ambient musik : En undersökning om spatial musik som klingande arkitektur
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : ”Ambient Music”, established and described by its ”creator” Brian Eno, has become a term with a wide range of uses - as generative music, in sound- and audiovisual art installation, a mediated ”sound” of a genre through albums and artists to plug in to during your daily walk - as well as any imaginable association with the term connected to public, spatial or virtual ambience. Through the liner notes of the genres original albums (Ambient 1: Music For Airports of 1978, and to some extent Discreet Music of 1975) it is clear though that the original idea is more related to listening to your own spatial awareness as a form of music rather than a following of certain sounds and conventions that the term has been associated with. LÄS MER