Sökning: "Business model relevance"
Visar resultat 1 - 5 av 163 uppsatser innehållade orden Business model relevance.
1. “Nej, jag är inte skraj för ny teknik” : En kvalitativ studie om rekryterares känslomässiga upplevelse av AI inomrekrytering
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The rapid development of artificial intelligence has initiated debates regarding its eventual threats and opportunities in the labor market. There is currently an ongoing discussion about which jobs, within the HR-business, that could potentially be replaced by AI, with the recruiting profession being suggested as replaceable by AI. LÄS MER
2. Mellan himmel och jord,var befinner sig kunden? : En undersökning om kunders förtroende till On-Premise- och SaaS-system
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Implementering av affärssystem inom verksamheter kan ge många fördelar, exempelvis effektivisering och automatisering. Hur systemet levereras till kunden kan påverka förtroendet hos kunden. LÄS MER
3. What KPIs are fundamental for the business model “Equipment-as-a-Service” at one of Sweden's largest automotive manufacturers?
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Background: The business model “As-a-Service” is fairly new and has gained attention in connection with the importance of creating a circular economy. The business model has a new way of creating revenue which makes it of value to apply useful Key Performance Indicators (KPIs) in order to remain profitable. LÄS MER
4. Webbrecensioner : En kvalitativ undersökning om hur företag upplever webbrecensioner och vad det har för påverkan på företagsvarumärke
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In correlation with increasing increasingly relevant. digitization , the dialogue about web reviews has become, which has increased Consumers tend to use web reviews to a large extent the relevance of the subject from the companies' perspective. LÄS MER
5. Technology Acceptance in the Age of Mobile Applications
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This paper aims to investigate the factors that affect the technology acceptance of retail apps and elaborates on the Technology Acceptance Model (TAM) through an in-depth, single case study on IKEA. The case study provides the research with the crucial aspect of the customer's perception of the app and extends the framework through the practical adoption of apps. LÄS MER