Sökning: "C mall"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden C mall.

  1. 1. Potentiella framgångsfaktorer för köpcentrum - En kvalitativ studie om framgång

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Erica Permert; Lovisa Lind; [2020]
    Nyckelord :Shopping malls; Shopping centers; Consumer behaviour; Successfactors; Retail;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to form propositions about what successfactors are for shopping centers. The study has been conducted through a qualitative study, through interviews with four shopping center owner representatives and 15 mall visitors from four different malls in the greater region of Stockholm, Sweden. LÄS MER

  2. 2. Hydrauliska effekter av avbördade extremflöden : Fallstudie på en damm i Norrland

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Anders Ivansen; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Flödesdimensionering är något som används världen över när det kommer till konstruktionen och hanteringen av byggnader i vattendrag. I Sverige har flödeskommitén, bestående av SMHI och intressenter från vattenkraftsindustrin, tagit fram flödesdimensioneringsriktlinjerna som blivit praxis för svenska dammägare. LÄS MER

  3. 3. Sjuksköterskors upplevelser vid omvårdnad av patienter med blodsmitta : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för hälsa

    Författare :Aynur Hasanli; [2017]
    Nyckelord :Blodsmitta; hepatit; HIV; omvårdnad; patienter; sjuksköterska; upplevelse.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskor utsätts dagligen för risken att smittas av infektionssjukdomar genom skär- och stickskador. Årligen sker två miljoner skär- och stickskador hos vårdpersonal runt omkring i världen. God arbetsteknik och basala hygienrutiner kan reducera risken för skär- och stickskador. LÄS MER

  4. 4. En gallerias kommersiella miljö : Besökarens individuella upplevelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Camilla Romberg; My Kristiansson; Hilda Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :Sensory marketing; Servicescape; Customer experience; Visual; Smell; Sound; Touch; Taste; Shopping mall; Sinnesmarknadsföring; Kommersiell miljö; Kundupplevelse; Syn; Lukt; Hörsel; Känsel; Smak; Galleria;

    Sammanfattning : Titel - En gallerias kommersiella miljö: Besökarens individuella upplevelse Ämne - Företagsekonomi, kandidatuppsats på C-nivå Författare - Hilda Gustafsson, My Kristiansson & Camilla Romberg Handledare - Dan Halvarsson Frågeställningar - Hur är den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Vad påverkar den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Syfte - Syftet med denna studie är att studera och skapa förståelse för hur besökaren uppmärksammar en gallerias kommersiella miljö, samt hur denna miljö påverkar besökarens individuella upplevelse utifrån sinnesmarkandsföring. Detta då få studier inom ämnet i sinnesmarkandsföring har genomförts. LÄS MER

  5. 5. Kunskapsspridning ur ett medarbetarperspektiv : Sociala faktorer och dess påverkan av den tysta kunskapens spridning vid outsourcing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Ronja E Zander; Evelina Ödling; [2016]
    Nyckelord :outsourcing; knowledge-sharing; tacit knowledge; social factors; internal external co-workers; outsourcing; kunskapsspridning; tyst kunskap; sociala faktorer; interna externa medarbetare;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Knowledge sharing from an employee perspective- Social factors effect on the spread of tacit knowledge at outsourcing Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Evelina Ödling and Ronja Zander Supervisor: Stig Sörling and Thomas Källquist Date: 2016 - January Aim: It has become increasingly common that organizations use external co-workers for temporary tasks and activities, that is, they choose to outsource parts of their operations. This has proven to be important to how the organizations knowledge capital is affected and, consequently, how knowledge is spread between the internal and external co-workers. LÄS MER