Sökning: "C uppsats e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden C uppsats e-handel.

  1. 1. Kundvärde i konsumentreturer : En jämförande studie om hur svenska e-handelsföretag inom modebranschen skapar kundvärde genom returns management-processen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Astrid Lindahl; Nathalie Andersson; Pauline Westman; [2019]
    Nyckelord :returns management; customer value; value chain; e-commerce; fashion industry; returns management; kundvärde; värdekedja; e-handel; modeindustri;

    Sammanfattning : Digitalisering är idag en av de mest inflytelserika trenderna inom modebranschen, vilket bland annat är starkt kopplat till att e-handel blivit ett allt mer självklart val för konsumenter. I samband med detta har konsumenter i allt större utsträckning börjat betrakta sitt eget hem som provrummet i den digitala butiken, vilket har lett till att returer är ett växande problem för e-handelsföretag. LÄS MER

  2. 2. Kundlojalitet inom e-handeln : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Filip Forslund; Mattias Wikström; [2016]
    Nyckelord :Customer loyalty; Cognitive loyalty; Affective loyalty; Conative loyalty; E-commerce; Kundlojalitet; kognitiv lojalitet; affektiv lojalitet; konativ lojalitet; e-handel;

    Sammanfattning : Titel: Kundlojalitet inom e-handeln Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Filip Forslund & Mattias Wikström Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: Januari 2016 Syfte: Syftet med studien är att belysa hur företag inom e-handeln arbetar med de attitydmässiga dimensionerna kognitiv, affektiv och konativ kundlojalitet. Metod: I studien användes en kvalitativ metod vilket ansågs lämpligt för att få en djupare förståelse kring syftet med arbetet. LÄS MER

  3. 3. Trovärdighet på onlinebutiker inom mode : En kvalitativ studie av den estetiska utformningens påverkan på trovärdigheten vid ett första intryck

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Anna Furberg; Sandra Lindholm; [2012]
    Nyckelord :Credibility; aesthetics; design; first impression; e-commerce; webdesign; fashion; Trovärdighet; estetisk utformning; första intryck; e-handel; webbdesign; mode;

    Sammanfattning : E-commerce is becoming more common in Sweden and many Swedes buy clothing and sporting goods online. Online fashion retailers offer a visually pleasing range of products, which places greater emphasis on the aesthetic design of the online retailer. LÄS MER

  4. 4. Internet Jurisdiction over B2C Contracts under the Brussels I Regulation after the CJEU’s Decision in Joined Cases Pammer and Alpenhof

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sven Lindblom; [2012]
    Nyckelord :Private International Law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Gränsöverskridande e-handel ger upphov till en del juridiska problem inte minst då tvister uppstår mellan avtalsparterna. Något som diskuterats särskilt bland rättsvetare världen över, är vilket lands domstol som ska ha jurisdiktion när avtalstvister uppstår i detta sammanhang. LÄS MER

  5. 5. E-handel 2006 En undersökning i hur man skapar tillit inom e-handel

    C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Deniz Vural; [2007-04-26]
    Nyckelord :e-handel; tillit; B2C; Internet;

    Sammanfattning : I informationssamhället är elektroniska affärer en självklarhet. Med Internet spreds möjligheterna även till konsumenter och småföretag. E-handel är köpandet och säljandet utav information, produkter och tjänster via datornätverk. LÄS MER