Sökning: "C uppsats tabeller"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden C uppsats tabeller.

  1. 1. Undersökning av kognitiva effekter av flerspråkighet : Skillnader i minneskapaciteten mellan enspråkiga och flerspråkiga elever

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighet

    Författare :Silvia Steifo; Burcin Mutlu; [2021]
    Nyckelord :Enspråkighet; flerspråkighet; minneskapacitet; korttidsminne; primacy recency effekt; associering;

    Sammanfattning : Denna c-uppsats undersöker korttidsminnets kapacitet hos enspråkiga och flerspråkiga ungdomar. Studiens syfte är att undersöka om det finns en skillnad i korttidsminnet mellan enspråkiga och flerspråkiga. Denna c-uppsats är en kvantitativ studie som använder ett minnestest som datainsamlingsmetod vilket utgår från free recall metoden. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anna Krönlein; Tova Persson; [2021]
    Nyckelord :etiketter; visuell design; färg; etikettens visuella design; etikettens färg påverkan; öletiketter;

    Sammanfattning : Titel Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende? Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Anna Krönlein och Tova Persson  Handledare Svante Andersson Examinator Klaus Solberg Söilen  Termin VT 2021 Syfte: Syftet med uppsatsen är att förstå varför konsumenter attraheras till olika färger på den visuella designen på en etikett vid köp av öl. Vi vill skapa en förståelse vilka färger som attraherar olika kön, samt unga och äldre konsumenter, det vill säga mer eller mindre benägna att köpa ölet beroende på etikettens färg på den visuella design. LÄS MER

  3. 3. Leder attraktivitet till produktivitet? : En studie av fastighetsmäklares attraktivitet och dess påverkan.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Kalle Gudmundsson; Olivia Lundbäck; [2019]
    Nyckelord :Beauty penalty; beauty premium; Attraktivitet; fastighetsmäklare; kön; produktivitet; ålder;

    Sammanfattning : Titel: Leder attraktivitet till produktivitet? En studie av fastighetsmäklares attraktivitet och dess påverkan. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi, inriktning marknadsföring. Författare: Kalle Gudmundsson och Olivia Lundbäck. Handledare: Jonas Kågström. LÄS MER

  4. 4. CSR-rapportering inom banksektorn : En jämförande innehållsanalys av hållbarhetsrapportering hos banker i Sverige och Danmark

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Magdalena Clarenmark; Ylva Wallström; [2016]
    Nyckelord :CSR; CSR-rapportering; god rapporteringssed; Danmark; Sverige;

    Sammanfattning : Titel: CSR-rapportering inom banksektorn - En jämförande innehållsanalys av hållbarhetsrapporteringen hos banker i Sverige och Danmark Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Magdalena Clarenmark och Ylva Wallström Handledare: Arne Fagerström Datum: 2016 – januari Syfte: Studiens syfte är att jämföra frivillig CSR-rapportering hos svenska banker och reglerad CSR-rapportering hos danska banker, samt beskriva hur dessa skiljer sig åt med avseende på begreppet god rapporteringssed, som konstrueras i denna studie. Metod: Denna studie är kvantitativ med en deduktiv ansats, samt longitudinell och tvärkulturell. LÄS MER

  5. 5. En studie om typografins betydelse i analogt format

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Nordin Angelica; [2016]
    Nyckelord :typografi; typsnitt; medieteknik; grafisk design; bokstäver; färg; form; tryck; analog; upplevelse;

    Sammanfattning : Abstract (SE) Denna uppsats är den slutliga delen på Medieproducentprogrammet vid Umeå Universitet, inklusive ett påbyggnadsår. Det vill säga att uppsatsen är en kandidatuppsat, även kallad C-uppsats. LÄS MER