Sökning: "C-uppsats förskoleklass"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden C-uppsats förskoleklass.
1. Läs- och skrivinlärning, modersmål och modersmålsundervisning : Intervjustudie med pedagoger i förskoleklass
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka fem olika förskoleklasser i olika områden med flerspråkiga elever och enspråkiga elever och intervjua sex olika förskollärare. Vi fokuserar på hur förskoleklasserna arbetar med läs- och skrivinlärning och modersmålsundervisning. LÄS MER
2. En undersökning om små barns och ungdomars Gudsbild
Kandidat-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper, KVSammanfattning : Abstract Uppsatsen Barn och ungdomars gudsbild är en c-uppsats, med didaktisk inriktning inom ämnet religionskunskap. Den handlar om barns och ungdomars gudsuppfattning. Åldern på barnen och ungdomarna i min undersökning är 6, 7 och 18 år gamla. LÄS MER
3. Jämställdhet i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : AbstractTitel: Jämställdhet i skolan – ett arbete om pedagogers tankar kring jämställdhetsarbetet i skolan.Författare: Anders Jakobsson och Benita ReuterHandledare: Ingrid HillborgInstitution: Individ och samhälle vid Lärarhögskolan i MalmöTyp av arbete: C-uppsats, 10 p. LÄS MER
4. Hur tänker och agerar sexåringar omkring rättvisa i skolan?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : AbstractArbetets art: C – uppsats i Barndoms – och ungdomsvetenskapSidantal: 38Titel: Hur sexåringar tänker och agerar omkring rättvisa i skolan. Författare: Cecilia Magneklint-HillmanHandledare: Ann- Sofi RåstamDatum: 2006-05-22Bakgrund: Vad är rättvist eller orättvist i skolan? Är det rättvist att alla barn gör allting samtidigt och lika mycket, eller blir det orättvist om inte alla är med? Är alla barn verkligen intresserade av samma sak samtidigt? Vad är rättvisa för barn och hur agerar de i rättvisesituationer i skolan? Syfte: Syftet med min studie är att försöka få kunskap om hur sexåringar i förskoleklass tänker och agerar omkring rättvisa. LÄS MER