Sökning: "C-uppsats integration"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden C-uppsats integration.
1. Den homogena redaktionen : En fallstudie av en redaktion och dess syn på mångfald och journalistik
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna C-uppsats undersöker den svenska journalistkårens brist på mångfald. Den forskningsmetod som används är kvalitativ. I arbetet genomförs en fallstudie av en redaktion där samtliga reportrar och även chefredaktören samt Vd:n för Direktpress Stockholm intervjuas. LÄS MER
2. SÄKRARE DRIFTSÄTTNING : En kvalitativ studie över vilken roll en testmiljö spelar inför driftsättning av informationssysstem i en produktionsmiljö.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Inledning: När ett informationssystem betraktas som färdigutvecklat eller färdigförvaltat, skall det driftsättas i en produktionsmiljö för att göras tillgängligt för slutanvändare. För att det skall kunna göras tillgängligt för slutanvändarna, bör en stegvis planerad driftsättningsprocess med en serie aktiviteter genomföras. LÄS MER
3. En textanalys av sex handlingsplaner för integration
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskapSammanfattning : Eriksson, T. & Lindberg, L. (2014). En textanalys av sex handlingsplaner för integration. LÄS MER
4. Intern resursallokering inom franchiseföretag
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Intern resursallokering inom franchiseföretag Nivå: C-uppsats i företagsekonomi Författare: Caroline Lindblom & Emma Sunebäck Handledare: Lars-Johan Åge Biträdande handledare: Jens Eklinder Frick Datum: 2013-08 Syfte: Syftet med vår studie är att analysera hur franchiseföretag kombinerar sina resurser internt. Detta gör vi utifrån det teoretiska ramverket 4R. LÄS MER
5. Facebook – en plattform för relationsmarknadsföring? : Hur resesamordnare använder Facebook som hjälpmedel i sin relationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Facebook - en plattform i relationsmarknadsföring? – Hur resesamordnare använder Facebook som hjälpmedel i sin relationsmarknadsföring. Nivå: C- uppsats i Företagsekonomi Författare: Linnea Granberg, Erika Illerbrand Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2012 maj Syfte: Syftet med undersökningen är att kartlägga hur resesamordnare använder Facebook i sin relationsmarknadsföring. LÄS MER