Sökning: "C-uppsats matematik"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden C-uppsats matematik.

  1. 1. Matematikundervisning i första klass : Likheter och skillnader i hur lärare hanterat undervisning efter elevers olika nivåer i fyra tidsperioder mellan 1962–2011

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för idé- och lärdomshistoria

    Författare :Carolina Wallerström; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Carolina Wallerström: Matematikundervisning i första klass; Likheter och skillnader i hur lärare hanterat undervisning efter elevers olika nivåer i fyra tidsperioder mellan 1962–2011. Uppsala Universitet: Inst. för idé och lärdomshistoria, c-uppsats, vårterminen 2018. LÄS MER

  2. 2. Pedagogernas betydelse för barns matematiska utveckling i förskolan : Med fokus på lärmiljöer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Gisela Renman; Lena Larsson; [2015]
    Nyckelord :lärmiljö; pedagog; matematik;

    Sammanfattning : I vår utbildning Lärare mot de tidigare åren, 210 hp, har vi valt att i vår C-uppsats studera hur pedagoger arbetar med lärmiljöer för att stimulera barnens matematiska utveckling i förskolan vilket också är vårt syfte. Lärmiljöer i förskolan är ett relativt outforskat område. LÄS MER

  3. 3. Mattespel för datorn : Analys av digitala läromedel ämnade för matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jon Tejnung; [2011]
    Nyckelord :matematik; pedagogik; it; itk; dator; läromedel; undervisning; datorspel; spel; mjukvara; digital; analys; läromedelsanalys; interaktivitet; multimedia;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport är att få mer kunskap om hur digitala läromedel kan främja elevers kunskapsbildning i matematikundervisningen. Denna kvalitativa c-uppsats omfattar två delar. Den första delen består i att utveckla ett verktyg för att kunna analysera datorprogram gjorda för matematikundervisning. LÄS MER

  4. 4. Sambandet mellan lärares undervisning och elevers resultat i matematik : Påverkas elevers resultat i matematik om de ”pratar matte” på lektionerna?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik

    Författare :Amanda Krogstad; [2011]
    Nyckelord :Nationella prov; muntlig matematik; muntlig bedömning;

    Sammanfattning : Denna studie är en C-uppsats inom lärarutbildningen på Stockholms universitet. Undersökningen baserar sig på elevers resultat på muntliga delen, och hela nationella provet våren 2010, lärarintervjuer och observationer av lektioner. LÄS MER

  5. 5. IV-elever : - En studie av elever som har gått det individuella programmet på gymnasiet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Moa Blom; [2009]
    Nyckelord :elever; gymnasieprogram; individuella programmet; symbolisk interaktionism; signifikante andre;

    Sammanfattning : ABSTRACT C-uppsats i sociologi Författare: Moa Blom Titel: IV-elever – En studie av elever som har gått det individuella programmet på gymnasiet Det individuella programmet på gymnasiet är ett omdebatterat ämne. Det pågår diskussioner om dess existens och utformning. LÄS MER