Sökning: "CRM-implementering"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet CRM-implementering.

  1. 1. Utmaningar vid CRM-implementering : En tvärvetenskaplig fallstudie om implementering av CRM-system hos en tidningskoncern

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linus Andersson; Evin Hassan; [2023]
    Nyckelord :CRM implementations; change management; change resistance; information systems; management;

    Sammanfattning : This study is about Customer Relationship Management (CRM) and implementation of CRM systems. The study aims to identify and investigate which challenges are experienced during CRM implementation at a newspaper group and how those challenges have been handled. LÄS MER

  2. 2. Utmaningar vid implementering av CRM : En kvalitativ studie av utmaningar vid CRM-implementering.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Alma Cederquist; Erik Gyllenhammar; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM; Implementation; CSF; Challenges; CRM; Customer Relationship Management; Implementering; CSF; Framgångsfaktor; Utmaningar.;

    Sammanfattning : Efterfrågan på kundrelationshanteringssystem (CRM) ökar. Samtidigt ökar komplexiteten och osäkerheten kring implementering avinformationssystem. Det finns behov att komplettera befintlig litteratur, då nästan 65% av alla CRM-implementeringsprojekt misslyckas trots att framsteg har gjorts. LÄS MER

  3. 3. Employee´s perspective towards organisational change : Evidence in Mekano Company

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :André Jönsson; [2018]
    Nyckelord :CRM; Organisational change; Employee commitment; CRM implementation; SME; CRM; Organisationsförändring; Anställdas engagemang; CRM implementering; SME;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this research project is to examine the employees´ perspective on the subject of a CRM implementation in SMEs. Methodology: A 5-point Likert scale questionnaire was used to collect 51 employee responses. All the questions were derived from previous existing literature. LÄS MER

  4. 4. CRM : Vilka faktorer har betydelse vid en implementering av CRM i B2B?

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joakim Strömdahl; [2017]
    Nyckelord :CRM; B2B; customer relationship management; relationsmarknadsföring; strategi; kundrelation; organisation; förändring; transaktionens relation; CRM implementering; implementering av CRM; förändringsbenägenhet; marknadsföring; affärsstrategi; kundrelationsperspektiv; kundperspektiv; relation; relationsperspektiv; maximera effekten av CRM; CRM effekt;

    Sammanfattning : CRM-system är ett växande och lukrativt affärsområde, som genererar stora intäkter för företag verksamma inom en rad olika branscher globalt, i synnerhet branscher där kundfokus står i centrum. Att arbeta med kunden i fokus och att ha kunden som medskapare av värde, anses av många vara nödvändigt för att kunna möta en tilltagande global konkurrens. LÄS MER

  5. 5. Processförändring i samband med CRM-investering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Maria Haavik; Kajsa Ragnar; [2016]
    Nyckelord :CRM; CRM-implementering; Misslyckande av CRM; Processförändring; Processkartor; Processorientering.;

    Sammanfattning : En effektiv användning av CRM-system reducerar avstånden mellan kund och verksamhet, samt bidrar till ökad kundlojalitet, god service och bättre insamling av data och information. CRM-system är ett komplext helhetskoncept som kräver integration mellan hårdvara, mjukvara, människor och data. LÄS MER