Sökning: "CSR Hennes Mauritz"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden CSR Hennes Mauritz.
1. H&M:s hållbarhetsredovisning - En innehållsanalys av Vd:ns ord
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med rapporten är att få förståelse för hur ett företags legitimitet kan påverkas av en skandal. Rapporten undersöker hur Hennes & Mauritz försöker reparera och upprätthålla sin legitimitet genom deras hållbarhetsredovisning samt Vd:ns ord. LÄS MER
2. Hur kan man designa en global IT-leveransorgansation med avseende på funktionalitet och CSR?
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Syftet med denna rapport är att föra ett resonemang kring hur man skulle kunna utforma en global IT-leveransorganisation med avseende på funktionalitet och CSR. För att få en så stor verklighetsanknytning som möjligt har företaget H&M, Hennes & Mauritz AB, valts som studieobjekt. LÄS MER
3. Värderingar styr företagens sociala hållbarhetsarbete - Mänskliga rättigheter som en del av företagens samhällsansvar
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : I denna uppsats har jag studerat vad Corporate Social Resonsibility (sv. företags samhällsansvar) fyller för funktion när det kommer till implementeringen av de mänskliga rättigheterna i de land som multinationella företag har verksamhet i. LÄS MER
4. Assessment methods for corporateresponsibility on the fashion scene : a case study of Hennes & Mauritz, Lindex, Kappahl and MQ
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Assessing the outcome of corporate responsibility is often argued to be complicated due to long-term effects and qualitative aspects. Epstein (2008, p. LÄS MER
5. Goda resultat genom goda gärningar eller snäll sidoverksamhet : Hur strategiskt är H&M:s arbete med CSR?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företags sociala ansvar är en fråga som har blivit allt mer aktuell de senaste åren. Det begrepp som oftast används när företagsansvar diskuteras är Corporate Social Responsibility (CSR). Även om alla inte är överens om att företag ska ta ansvar utöver det lagstadgade arbetar många företag idag aktivt med ansvarsfrågor. LÄS MER