Sökning: "CSR kaffe"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden CSR kaffe.
1. Hållbart företagsansvar inom kaffeindustrin? : Kafékedjan Wayne’s Coffees hållbarhetskommunikation till anställda och kunder
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MiljövetenskapSammanfattning : Kaffeindustrin är en stor bidragande faktor till de livshotande miljöproblem jorden genomgår. Sverige är ett av de länder som dricker mest kaffe i världen, därmed undersöker denna studie hur en svensk kafékedja arbetar med CSR inom området kommunikation. LÄS MER
2. "Eko-certat rakt uppochner" - En studie om hur svenska kafferosterier navigerar i en komplex bransch
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
3. We make a living by what we get, but we make life by what we give : En studie om vad som driver mikrorosterier till att arbeta med CSR
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Background: Corporate Social Responsibility (CSR) is a term that has become increasingly prominent in the corporate world. As the awareness of responsibly produced products is growing among both companies and consumers, it has become increasingly important for companies to get involved in sustainability issues. LÄS MER
4. En het kopp kaffe med CSR : En studie om kaffeföretaget Löfbergs Lila och deras CSR-arbete
Kandidat-uppsats, Avdelningen för arbetsvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Företags samhällsansvar CSR-Corporate Social Responsibility har för många en viktig symbolisk innebörd då begreppet växer och blir större i Sverige samt i övriga världen. Företag och organisationer har förutom ett ekonomiskt ansvar även skyldigheter för sin omgivning att arbeta för en bättre miljö samt med ett socialt ansvarstagande. LÄS MER
5. Värderingar, ansvar och affärer : En fallstudie om hur Löfbergs Lilas värderingar påverkar företagets CSR-arbete och affärer
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Abstract This master thesis is a hermeneutic inspired case study of how the value base regarding the environmental and social responsibility in the Swedish coffee company Löfbergs Lila AB is affecting the company's business. A thesis inspired by hermeneutics means that it is based on two ideas, the one of interaction between entirety and partitions and the one of interpretation (Alvesson & Sköldberg 1994). LÄS MER