Sökning: "CSR kommunikationsteori"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden CSR kommunikationsteori.

  1. 1. Intern hållbarhetskommunikation – En fallstudie av hur ett företag använder intern kommunikation för att implementera hållbarhetsstrategi

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tina Crafoord; Karin Skoog; [2019-06-20]
    Nyckelord :hållbarhetskommunikation; intern kommunikation; hållbarhetsstrategi; hållbarhet; CSR; medarbetare;

    Sammanfattning : Företag och organisationer har varit en bidragande orsak till dagens hållbarhetsproblem och spelar en viktig roll i arbetet mot en hållbar framtid. Ett första steg mot att ställa om till ett mer hållbart företag är att göra hållbarhet till en del av kärnverksamheten. LÄS MER

  2. 2. Samverkan inom CSR : en fallstudie genom Martin & Servera på Svenska Sojadialogen

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Amanda Carlström; Anna Ramvall; [2017]
    Nyckelord :Samverkan; Soja; CSR; Intressenter; Kommunikation; Foodservice; Livsmedel;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen undersöks samverkan för att nå en mer hållbar sojaproduktion. Det innebär att företag tillsammans med en NGO har valt att gå samman för att gemensamt nå en lösning på ett större komplext problem, vilket här är produktionen av soja. Samverkan kan ses som en del av företagets CSR-strategi. LÄS MER

  3. 3. Ägareffekter på CSR-Strategier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Andersson; Karl Hansson; Robert Söderholm; [2016]
    Nyckelord :Ägartyp; CSR; Hållbarhet; Apotek; CSR-strategier; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi ämnar öka förståelsen kring hur olika ägartyper påverkar ett företags CSR-strategi genom att utföra en fallstudie på den svenska apoteksbranschen. Detta innefattar företagens prioritering och involvering av sina intressenter samt hur de kommunicerar sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER

  4. 4. Kommunikation av ansvar och öppenhet

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofie Nilsson; Johanna Thid; [2007-06-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledningen beskriver hur intresset för hur företag arbetar med miljö och sociala aspekter har ökat under de senaste åren. I och med detta blir kommunikation av dessa frågor en allt viktigare del av företagens arbete. LÄS MER