Sökning: "CSR turism"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden CSR turism.
1. En undersökning av samverkan inom det svenska Fjällsäkerhetsrådet och dess betydelse för det säkerhetsfrämjande arbetet inom fjällsäkerhet : En undersökning om riskhantering inom äventyrsturism
Master-uppsats, Karlstads universitet/Centrum för forskning om samhällsrisker, CSR (från 2020)Sammanfattning : Äventyrsturism är en form av naturrelaterad turism där aktiviteter med olika grad av risk står i fokus för upplevelsen. Globalt har äventyrsturism kommit att bli en bransch som växer, samtidigt som den utgör en viktig inkomstkälla för många av de samhällen som erbjuder upplevelser inom konceptet. LÄS MER
2. ”Hållbarhet är inte en utmaning, det är ett måste” : En kvalitativ fallstudie av Östersund om inställningen och förutsättningarna till en hållbar destinationsutveckling genom hållbara verktyg
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Hållbar destinationsutveckling är en viktig del för att skapa en stark och konkurrenskraftig turistdestination. Allt fler destinationer arbetar med hållbara projekt och för att mäta utvecklingen används olika typer av indikatorer. LÄS MER
3. Vad kan ligga bakom företags substantiva CSR-handlingar?
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : CSR-rapporter ger företag olika fördelar och kan bland annat förbättra företags legitimitet. Till följd av att allt fler företag vill ta del av CSR-rapporteringens fördelar uppstår fenomenet decoupling. LÄS MER
4. Vad kan ligga bakom företags substantiva CSR-handlingar?
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : CSR-rapporter ger företag olika fördelar och kan bland annat förbättra företags legitimitet. Till följd av att allt fler företag vill ta del av CSR-rapporteringens fördelar uppstår fenomenet decoupling. LÄS MER
5. Företags användande av CSR-decoupling : - En jämförelse mellan amerikanska och västeuropeiska börsnoterade företag
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Det har blivit allt mer viktigt för företag att ta ansvar inom områdena miljö, ekonomi och samhälle. Företag använder sig av CSR-kommunikation för att visa vilka handlingar de vidtar för att uppfylla dessa förväntningar och erhålla legitimitet. Det förekommer dock att CSR-kommunikationen inte överensstämmer med verkligheten. LÄS MER