Sökning: "CSRstrategy"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet CSRstrategy.

  1. 1. Låt inte resan förstöra resmålet : En kvalitativ studie om kommunikation av CSR  i resebranschen

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emmelie Andersson; Andreas Gillberg; [2015]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; supplier communication; CSRstrategy; CSR-communication; sustainability; tourism industry; travel agency; Corporate Social Responsibility; CSR; leverantörskommunikation; CSR-strategi; CSR-kommunikation; hållbarhet; företagsansvar; resebranschen; resebyrå;

    Sammanfattning : Frågeställningar: Vad bör en CSR-strategi innehålla för en resebyrå? Underfråga: Hur bör en resebyrå kommunicera sin CSR-strategi till sina leverantörer? Syfte: Syftet med denna studie är att analysera vilka aspekter och komponenter som bör ligga till grund för en resebyrås CSR-strategi. Målet är att dessa grunder ska mynna ut i rekommendationer för resebyråer för hur de ska formulera sin CSR-strategi. LÄS MER

  2. 2. Ethical sourcing in small and medium-sized fashion enterprises - A case study

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Elisa Wagner; [2015]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; ethical sourcing; ethical sourcing codes of conduct; garment industry; supply chain; sustainable development;

    Sammanfattning : Issues in production processes in the fashion industry are highly topical as recentscandals covered by the media show. However, these scandals rather involved multinationalcompanies than small and medium-sized enterprises. LÄS MER

  3. 3. How to gain a competitive advantage with a Corporate Social Responsability (CSR) strategy ? : A single case study on COOP - Swedish food retailer (Eurostop, Halmstad)

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :NOEMIE PHILIPPE; CYRIL ALBERT; [2013]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; Competitive advantage; Coop; Swedish food retailer; value Chain; sustainable competitive advantage; strategy.;

    Sammanfattning : Purpose: The main research objective is to identify how an organization is using a CSRstrategy to gain a competitive advantage Method: The selected research method is a descriptive method followed by an inductive one.Secondary data has been collected from books at Halmstad University’s Library and academicjournals and other articles founded in the University’s Databases. LÄS MER