Sökning: "Call of Duty"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Call of Duty.

  1. 1. The application of financial analysis in business modelling : A case study of a public fast-charging station for electric heavy-duty vehicles in Sweden

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Ghaith Arfaoui; Thomas Leffler; [2023]
    Nyckelord :Financial analysis; Business model; Public fast-charging station; Electric heavy-duty vehicles;

    Sammanfattning : Background: Climate changes and global warming call for behaviour changes from mankind and for new business models to introduce sustainable innovations. Financial analysis plays an important role in guiding the choice of these business models. LÄS MER

  2. 2. Community Perception of Gunplay inModern FPS games : within Call of Duty: Warzone and Rainbow Six: Siege

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Andrew McCabe; [2023]
    Nyckelord :FPS; Acafen; Questionnaire; Likert scale; Apex Legends; Rainbow Six: Siege; Call of Duty: Warzone.; FPS; Acafen; Frågeformulär; Likert scale; Apex Legends; Rainbow Six:Siege; Call of Duty: Warzone.;

    Sammanfattning : This study aims to look at multiple modern first person shooter games communitiesto see how their perception of gunplay may be similar or differ from one another.The study uses Toh’s (2016) model for players' feelings towards their primaryweapons to form a questionnaire, the questionnaire is based upon previous researchwithin appraisal theory, player goals , and players feelings. LÄS MER

  3. 3. Krig, hegemoni och populärkultur: En analys av Call of Duty

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Simon Foureaux; [2022-12-21]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This qualitative study conducts an analysis of contemporary popular culture via the popular videogame Call of Duty 4: Modern Warfare. This study is performed with an already existing analytical framework which splits the analysed scenes into three parts: Narrative, Visual and Gameplay, in order to codify the events contained within the videogame. LÄS MER

  4. 4. Representation av islam, muslimer och araber i datorspel : En kritisk diskursanalys

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Nils Svelander; [2022]
    Nyckelord :Religionsvetenskap; datorspel; orientalism; islam; representation; muslim; araber;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen har varit att undersöka hur muslimer, araber och islam representeras i två datorspel. I uppsatsen analyseras spelen Call of duty: Modern Warfare (2019) och Battlefield 1 (2016) med hjälp av en kritisk diskursanalys och teorin orientalism. LÄS MER

  5. 5. Samordning och forcering enligt AB 04 – Om beställarens möjlighet att åtgärda ett projekt som riskerar att överskrida kontraktstiden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Oliver Ågren; [2022]
    Nyckelord :entreprenadrätt; entreprenad; forcering; samordningsansvar; beställare; entreprenör; tidsförlängning.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : AB 04 inbegriper ett antal bestämmelser som reglerar dels planering och dels de verktyg som är avsedda att åtgärda projekt som riskerar att försenas. Dessa regleringar är föremål för denna uppsats, med särskilt avseende på AB 04 kap. 4 § 6 som reglerar parternas forceringsmöjligheterna samt kap. LÄS MER