Sökning: "Camilla Wernersson"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Camilla Wernersson.

  1. 1. Effektiv kommunikation inom organisationer : Informationsasymmetriers och kommunikationsdiskrepansers påverkan på organisationers internkommunikation

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Andreas Kihlström; [2015]
    Nyckelord :Internkommunikation; Informationsasymmetrier; kommunkationsdiskrepanser;

    Sammanfattning : Titel: Effektiv kommunikation inom organisationer – Informationsasymmetriers och kommunikationsdiskrepanser påverkan på organisationers internkommunikation Författare: Andreas Kihlström Handledare: Camilla Wernersson Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Syfte: Denna uppsats utforskar frågan hur den intern kommunikationen inom organisationer och transaktionskostnaden kommunikation påverkas av informationsasymmetrier och kommunikationsdiskrepanser mellan olika hierarkiska led inom en organisation. Metod: Uppsatsens använder sig av en metaetnografisk metod som studerar totalt 17 st originalstudier och syntetiserar dessa till ett resultat. LÄS MER

  2. 2. After work kultur i en storstad

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Camilla Ingemarsson; Malin Wernersson; [2011-02-28]
    Nyckelord :After work; observationer; kroggäster; genus;

    Sammanfattning : Fenomenet after work uppkom i början av 1990-talet men det har först på senare år blivit ett vanligt förekommande fenomen (Porsfelt 2004). Med after work menas att man går direkt ut på krogen efter jobbet (Sigfridsson 1999). After work har blivit en sorts ritual där man lämnar arbetsrollen för att ingå i en fritidsroll (Porsfelt 2007). LÄS MER

  3. 3. Yrkeslärares uppfattningar av begreppet "erfarenhet" inom gymnasieskolans omvårdnadsprogram

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för pedagogik och didaktik i utbildning och skola (PeDiUS)

    Författare :Kerstin Eriksson; Camilla Wernersson; [2010]
    Nyckelord :Fenomenografi.Yrkeslärare.Erfarenhet;

    Sammanfattning : I kursplanerna för gymnasieskolans omvårdnadsprogram förekommer begreppet ”erfarenhet” på ett flertal ställe. Detta begrepp är inte definierat i styrdokumenten av skolverket vilket gjorde det intressant att studera närmare. LÄS MER

  4. 4. Ledarens betydelse för företagskulturen då företaget expanderar till nya marknader

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Marie Lood; Elisabeth Nilsson; [2006]
    Nyckelord :Ledarskap; kultur; kulturbevarande; expansion;

    Sammanfattning : Titel: Ledarens betydelse för företagskulturen då företaget expanderar till nya marknader Författare: Marie Lood och Elisabeth Nilsson Handledare: Göran Alsén och Camilla Wernersson Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, 10 poäng. Syfte: Syftet med studien är att undersöka om chefer verkligen har så stor betydelse som den allmänna uppfattningen tillskriver dem, och vi gör undersökningen med särskilt hänseende till bibehållandet av företagskulturen då ett företag expanderar till nya marknader. LÄS MER

  5. 5. Ledarens betydelse för företagskulturen då företaget expanderar till nya marknader

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Marie Lood; Elisabeth Nilsson; [2006]
    Nyckelord :Ledarskap; kultur; kulturbevarande; expansion;

    Sammanfattning : Titel: Ledarens betydelse för företagskulturen då företaget expanderar till nya marknader Författare: Marie Lood och Elisabeth Nilsson Handledare: Göran Alsén och Camilla Wernersson Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, 10 poäng. Syfte: Syftet med studien är att undersöka om chefer verkligen har så stor betydelse som den allmänna uppfattningen tillskriver dem, och vi gör undersökningen med särskilt hänseende till bibehållandet av företagskulturen då ett företag expanderar till nya marknader. LÄS MER