Sökning: "Can Hildebrand"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Can Hildebrand.
1. Många medlemmar, få beslutsfattare : En flerfallstudie om beslutsfattande i kooperativ
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: I Sverige finns det många företag både stora och små som använder sig utav den kooperativa organisationsmodellen. Trots att kooperativa företag är en stor del av näringslivet är kunskapen om dem begränsad. LÄS MER
2. Syntetisering av tabulär data: En systematisk litteraturstudie om verktyg för att skapa syntetiska dataset
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : De senaste åren har efterfrågan på stora mängder data för att träna maskininläringsalgoritmer ökat. Algoritmerna kan användas för att lösa stora som små samhällsfrågor och utmaningar. Ett sätt att möta efterfrågan är att generera syntetisk data som bibehåller statistiska värden och egenskaper från verklig data. LÄS MER
3. Evaluating and Designing an Engaging Mobile Application Feed by Using Persuasive Design
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och DesignSammanfattning : Modeindustrin är en av de främst bidragande faktorerna till människors koldioxidutsläpp. Följaktligen har efterfrågan på second-hand ökat och marknaden har agerat därefter. Ett företag som tillhandahåller denna tjänst är Vestiaire Collective, som erbjuder en second-hand-applikation online för märkesvaror. LÄS MER
4. Cookies, GDPR and Dark patterns : Effect on consumer privacy
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The European General Data Protection Regulation has changed how users interact with cookie notices online. The rules state that users consent must be given via a clear, affirmative act and easily withdrawable by the end-user. LÄS MER
5. On the pursuit of change: The Role of Middle Managers in Promoting Organizational Entrepreneurship
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background: In today’s dynamic market environment, change and entrepreneurship are considered important for organizations to keep gaining a competitive advantage. Previous literature on change management primarily focuses on the importance of top management and employees during change, while underexposing the potential key role of middle managers in driving and implementing change. LÄS MER