Sökning: "Can Ullman"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Can Ullman.
1. Creating a Dependency Management DevBot to Improve DeveloperWorkflows
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : Software Development Bots (DevBots) are automated tools that handle tasks in a software development setting, often used to simplify daily routines. Research within the field evaluates the use of DevBots but most focus on hard quantitative metrics (commits and pull requests) and only a few qualitative metrics such as how satisfied the developer is with the new DevBot and what frameworks could be used to build it. LÄS MER
2. Aligning Two Perspectives : A Case Study on how EF can Develop the Internal Marketing with their Brand Ambassadors
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Internal marketing is crucial for the company's employees to make the business more successful. One appliance to prosper the business is through brand ambassadors. Using brand ambassadors, the company can increase its trust, brand image, and more essential segments. LÄS MER
3. Historier får liv : En etnologisk studie av performans och kulturhistoriska kläder på friluftsmuseet Skansen
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologiSammanfattning : Ever since the beginning, museums around the world have tried using different techniques to attract visitors. Some open-air museums have even started to create small worlds of their own, wherein they perform living history. The idea is that visitors will be able to step into history, and see different time periods with their own eyes. LÄS MER
4. Hur kommunicerar rektorer och verksamhetschef? : En kvalitativ studie om hur rektorer och verksamhetschef kommunicerar i den kommunala ledningsgruppen för rektorer
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : This study aims to examine how principals and superintendents communicate in their management team and is based on the two questions 1) How does communication take place in the principal’s group based on the aspects structure, culture, to each other and style? 2) What opportunities and challenges do their ways of communicating bring? From a historical perspective, principals’ assignments have changed over time. More precise in today's Sweden, there are often one or more principals per school, unlike year 1290 when there was one principal in the country (Ullman, 1997). LÄS MER
5. Utveckling av kostnadseffektiv produktmärkning
M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : Uppköp av företag kan och gör ganska ofta att det mindre företagets identitet går förlorad eller känns förvirrande. Det finns ett starkt intresse att ingå i det nya företaget utan att förlora styrkorna som det uppköpta företaget byggt upp i relation till intressenterna. LÄS MER