Sökning: "Carina Söderström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Carina Söderström.

  1. 1. Garderobstaktik som visuell retorik : En kvalitativ studie av tre Youtube-influencers argumentation för en hållbar personlig stil

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Carina Söderström; [2021]
    Nyckelord :visual rhetoric; sustainability; fashion; style; visual culture; visuell retorik; youtube; influencer; hållbarhet; mode; stil; visuell kultur; filmanalys;

    Sammanfattning : Under det senaste årtiondet har sociala medier använts av mode-influencers till att sprida sina budskap om personlig stil. Med de senaste årens klimatintresse har början till ett skifte skett från att uppmuntra till konsumtion till att i stället skapa medvetenhet om textilindustrins negativa påverkan på miljön. LÄS MER

  2. 2. Bruksföremål eller statussymbol : En studie av handväskor från Chanel ur ett maktperspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Carina Söderström; [2017]
    Nyckelord :chanel; handväska; konsumtion; diskurs; status; kvalitativ intervju;

    Sammanfattning : A lot of women buy handbags from Chanel, even though they cost thousands of Euros, and this study aim to examine why. Are the bags to be considered investments, utility items, or status symbols? The research is primarily performed through qualitative interviews of seven women, both owners of Chanel bags and non-owners. LÄS MER

  3. 3. Värde för pengarna - Konsumenters prioriteringar och val vid inköp

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Carina Persson; Ellinor Söderström; Linnéa Rothenberg; [2009]
    Nyckelord :konsumentbeteende; service; kvalitet; varumärke; image; rykte; pris; val; prioriteringar; strategier; konsumentperspektiv och företagsperspektiv; Trade; Handel; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att problematisera konsumentbeteende och de bakomliggande (prioriteringar) motivationsfaktorer som finns vid köp i dagligvaru- och lågprisbutiker, såväl ur ett konsument- som ett företagsperspektiv. Frågeställningar: 1. LÄS MER