Sökning: "Carlsberg"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade ordet Carlsberg.

  1. 1. Hållbarhetsredovisningar: att kommunicera utvecklingen och konsekvenserna av sin verksamhet : En kvalitativ studie om sex företag inom den svenska dryckesbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Tom Andersson Landén; André Orellana von Essen; [2023]
    Nyckelord :Sustainability reporting; Communication; CSR; The Swedish beverage industry; Annual accounting act.; Hållbarhetsredovisning; Kommunikation; CSR; Svenska dryckesbranschen; Årsredovisningslag.;

    Sammanfattning : Sedan flera år tillbaka har det diskuterats hur samt vilket ansvar som företag bör ta inom samhället. Idag är det en självklarhet att företag bör arbeta för hållbarhet samt med Corporate Social Responsibility samtidigt som de måste redovisa sitt arbete enligt lag. LÄS MER

  2. 2. Production and analysis of novel disulfide variants of Subtilisin Carlsberg

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Kemi

    Författare :Anton Elfstrand; [2023]
    Nyckelord :Subtilisin Carlsberg; Disulfide; Protein Engineering; Kinetic Stability;

    Sammanfattning : Protein engineering has been used to alter the stability of proteins for several decades withmuch success, one approach being to introduce two cysteine residues that together form adisulfide bridge. The disulfide bridge can increase the Gibbs free energy of the transitionstate, thus increasing energy difference between the folded state and the unfolding transitionstate, leading to increased kinetic stability of the protein. LÄS MER

  3. 3. “Are you Danish enough to be in a beer commercial?” : a selective analysis of representation and national branding in Danish beer advertising, 1980-2020

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Bjarke Røn Knudsen; [2022]
    Nyckelord :national branding; brand culture; cultural citizenship; alcohol; beer; brand loyalty; cultural capital; cultural representation; alibi marketing; print advertising; qualitative content analysis; brand recognition; media authenticity; brand authenticity; media resistance; brand resistance; involuntary reception; jaded knowing; exoticism; commodification; semiotics; Social Sciences;

    Sammanfattning : When brands like Carlsberg or Royal draw upon the national brand of Denmark, they not only run the risk of reception resistance, but also of challenges to their claims of cultural legitimacy from the same consumer public they hope to entice, be it domestic or international. Through qualitative content analysis of a sample comprising mainly of print media collected from domestic sources, the author investigated the representation of and references to Danish cultural citizenship and national branding in a representative selection of beer advertisements from the Carlsberg and Royal Unibrew corporations, dating from 1980-2020. LÄS MER

  4. 4. Museum Gustavianumssamling från utgrävningarna i Sedment : En efterforskning av de föremål som Museum Gustavianum förvärvade efter Petries och Bruntons utgrävningar i Sedment vintern 1920 - 1921

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Charlotta Kjellström; [2021]
    Nyckelord :Gustavianum; Victoria Museum; Sedment 1920 21; Petrie Brunton; Wadjethetep; Tomb 2106; cemetery 2100;

    Sammanfattning : One aim of this essay is to conduct a thorough investigation into the origins of the objects inthe Victoria Museum, Gustavianum, collection VM 346–362 (the sequence expanded, later inthe project, also to include VM 346) and how they got there. This will be achieved byfollowing the paper trail back to the excavation in Egypt. LÄS MER

  5. 5. Tre företags syn på idrottssponsring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lisa Björklund; [2021]
    Nyckelord :sport; sponsorship; csr sponsoring; sroi; sport sponsorships;

    Sammanfattning : Sponsorships related to sports is a type of marketing that’s occupying more space in today’s corporate climate. Investing in sports benefits companies in multiple ways, such as exposure, increased sales and as a way of taking social responsibility. LÄS MER