Sökning: "Caroline Wallin"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Caroline Wallin.
1. Sociala medier som kommunikationskanal : Vad krävs för en lyckad kriskommunikation?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På senare år har det skett en förändring av medielandskapet. De traditionella medierna har fått konkurrens i form av de sociala medierna som snabbt har växt fram och börjat ta plats. Detta har även ställt nya krav på hur företag framställer och hanterar sin kriskommunikation i samband med kris. LÄS MER
2. Mångkulturalism i förskolan : Pedagogers uppfattningar om hur de kan uppfylla uppdraget att överföra ettkulturarv till de samiska barnen i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
3. Segmentera mera? : En studie kring komplexiteten med segmentering av denekologiska livsmedelsmarknaden.
Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den 29 januari 2015 presenterade den oberoende aktören och marknadsbevakaren Ekowebför sjunde året i rad sin marknadsrapport över Sveriges ekologiska livsmedelsförsäljning. Detsom presenterades i årets rapport var en rekordsiffra som visade att den ekologiskalivsmedelsförsäljningen i Sverige ökade under 2014 med hela 38 procent. LÄS MER
4. INDIVIDUELLT LÄRANDE I TEAM - En studie av lärstilars inverkan på lärande, effektivitet och prestation
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Organizational learning has become more and more important in the last decades as the environment in which organizations exist continues to change rapidly and unexpectedly. In order for organizational learning to happen, the individuals within the organization must learn. LÄS MER
5. Kunden som marknadsförare - en ny modell
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Kunden som marknadsförare: en ny modell Ämne/Kurs: Magisteruppsats, FEKP01, 15 ECT Seminariedatum: 2008-01-24 Författare: Alexandra Wahlqvist, Caroline Wallin och Niclas Wejrot Handledare: Gösta Wijk Nyckelord: traditionell marknadsföring, marknadskommunikation, medier, word-of-mouth Syfte: Givet de nya teknologiska utvecklingarna i media ämnar vi undersöka hur marknadsföring och marknadskommunikation har förändrats. Vi åsyftar att utveckla begrepp/modeller som gör det möjligt att bättre förstå fenomenet kunden som marknadsförare samt att relatera detta till traditionella marknadsföringsteorier. LÄS MER