Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Konnotation och kategorisering: Visuella element på tvättmedels- och yoghurtförpackningar

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Charlotta Lundgren; [2023]
    Nyckelord :Food imitating products; information design; illustration; semiotic; connotation; packaging; Food imitating products; informationsdesign; illustration; semiotik; konnotation; förpackning;

    Sammanfattning : Denna studie avser att undersöka vilka visuella element som påverkar hur produkter kategoriseras av konsumenter som antingen ett tvättmedel eller ett livsmedel. Genom att undersöka visuella element och vilka konnotationer de skapar kan dessa undersökningar ge insikter om hur människor tolkar och kategoriserar objekt. LÄS MER

  2. 2. Att kommunicera funktion med design : En studie om Grön marknadsföring, utifrån ett Design- och Konsumentperspektiv inom dryckesbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dilan Lotfi; Charlotta Stamblock; [2022]
    Nyckelord :Green marketing; Corporate image; Consumer behavior; Packaging design and Sustainability; Grön marknadsföring; Företagsimage; Konsumentbeteende; Förpackningsdesign och Hållbarhet;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för hållbarhet ökat avsevärt, där miljömedvetna produkter efterfrågas allt mer i samhället. Då ett socialt ansvar har vuxit fram hos konsumenterna behöver även marknaden anpassa sig till denna efterfrågan. LÄS MER

  3. 3. A stepping stone of Hanoi : a tri valent design proposal of urban resilient development of Van Chuong

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Charlotta Enghag; [2015]
    Nyckelord :green infrastructure; resilience; urban development; landscape Architecture; Hanoi;

    Sammanfattning : Hanoi, is the capital of the Socialist republic of Vietnam, a developing country in Southeast Asia. Located in the Red river delta, the topography make the city threatened by flooding during the yearly monsoon. LÄS MER

  4. 4. Attityder till hållbarhet : en kvantitativ studie av ett modeföretags kunder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Charlotta Brorsson; Emelie Lorin; [2012]
    Nyckelord :konsumenttyper; attitudes; sustainability; consumer types; sustainability communication; attityder; hållbarhet; hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Medvetenheten kring hållbarhet har ökat och blivit allt viktigare både för kunder men också för samhället i stort. Därför har också vikten för företag att kommunicera sitt hållbarhetsarbete ökat. LÄS MER

  5. 5. Grönytefaktor - ett verktyg för en grönare stad?

    Kandidat-uppsats, SLU/Landscape Architecture (until 121231)

    Författare :Charlotta Gard ; [2012]
    Nyckelord :grönytefaktor; grönstruktur; grönytor ; Bo01; Norra Djurgårdsstaden ; stadsutveckling ; stadsplanering; grönyteplanering;

    Sammanfattning : Vad menar man med en grön stad? Varför är det något att sträva efter? ”Det gröna” i stadsplaneringssammanhang har ofta dubbla betydelser, där begreppet rymmer både växtlighet och miljövänlighet i ett. Termen återfinns bland annat i dokumentation såsom PM, översiktsplaner och policydokument där man talar om strategier och metoder för en hållbar stadsutveckling. LÄS MER