Sökning: "Charlotte Gustavsson"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Charlotte Gustavsson.
1. Think globally, act locally! : A case study of Växjö municipality’s work with Agenda 2030.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : Previous research has shown that cities are important actors in the work towards sustainable development. Moreover, previous research has shown that there is a need for further research on how different actors implement the SDGs on already existing policies. LÄS MER
2. Smålands möjliga centralplatsområden under järnåldern.
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : Denna uppsats behandlar frågan kring en eventuell förekomst av centralplatser eller centralplatsområden under järnåldern (ca 500 f.Kr. - 1050 e.Kr. LÄS MER
3. Formativ bedömning - en studie om hur lärare uppfattar formativ bedömning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Gustavsson, Charlotte (2015). Formativ bedömning – en studie om hur lärare uppfattar formativ bedömning (Formative assessment – a study how teachers perceive formative assessment). Malmö högskola, lärande och samhälle, institutionen för skolutveckling och ledarskap, kompletterande pedagogisk utbildning 90hp, huvudämne: pedagogik. LÄS MER
4. Evaluation of the success of management accounting innovations -A study of the use of the balanced scorecard
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background and problem: The Balanced Scorecard (BSC) was developed with intentions to provide a more balanced management in organisations. Since its invention in the 1990s, this management accounting innovation (MAI) has gained a large acceptance in both research and practice and been adopted by both public and private organisations. LÄS MER
5. Sinnesmarknadsföring : Ett effektivt verktyg för folkbibliotek?
Kandidat-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper, KVSammanfattning : Sensory marketing An effective instrument for libraries? We are living in a world of constant communication and information and because of that, marketing in general seem to have no distinctive effect. Consumers become overwhelmed by all the advertising messages. LÄS MER