Sökning: "Charlotte Magnusson"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Charlotte Magnusson.
1. Varför fastighetsbolag väljer gröna fastigheter
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
2. Revisionsbyråernas etiska koder, levande eller döda dokument? : en kvalitativ fallstudie om hur etiska koder används för att säkerställa revisorns oberoende
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Historiskt sett har flertalet skandaler uppmärksammats där revisorer har haft en beroendeställning till sina klienter. Trots att externa åtgärder i form av lagar och bestämmelser har tillkommit och utvecklats efter hand, tyder det återkommande problemet med oberoendet på att ytterligare åtgärder kan behövas. LÄS MER
3. "Om vi kan möta kraven från omvärlden, har vi en framgångssaga." : - En fallstudie om hur omvärldsförändringar kan påverka strategisk och strukturell passform inom en offentlig organisation.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att öka förståelsen för hur en offentlig organisations strategi och struktur kan påverkas och anpassas vid en större förändring i omvärlden. Studien syftar också till att öka förståelsen för vilka möjligheter och begränsningar som föreligger organisationer inom offentlig sektor vid anpassning av strategi och struktur utefter förändringar i omvärlden. LÄS MER
4. “»Är just som bunden och fjättrad att älska mig nu, skulle jag tycka. Annars kommer nog den där handen och kramar lifvet ur dig. »” Fokalisering och Female Gothic i “Spökhanden” och “The Yellow Wallpaper” – En komparativ analys
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/LitteraturvetenskapSammanfattning : I denna uppsats undersöks hur två noveller “Spökhanden” av Selma Lagerlöf och “The Yellow Wallpaper” av Charlotte Perkins Gilman förhåller sig till genren Female Gothic och till varandra. En signifikant skillnad mellan de två novellerna är fokaliseringen vilket öppnar upp för en intressant komparativ analys. LÄS MER
5. Banner som annonsform : en studie kring placering, utformning och attityder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I relation till andra former är banner en av de mest uppskattade annonsformerna. Dock har det utvecklats fenomen så som banner blindness och annonsblockering vilket förhindrar att betraktare tar till sig reklamen och agerar. LÄS MER