Sökning: "Checkout area"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Checkout area.

  1. 1. A Multi-Agent Pickup and Delivery System for Automated Stores with Batched Tasks

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Artificiell intelligens och integrerade datorsystem

    Författare :Evelina Holmgren; Simon Wijk Stranius; [2022]
    Nyckelord :MAPD; MAPF; multi-agent systems; multi-agent pickup and delivery; autonomous stores;

    Sammanfattning : Throughout today’s society, increasingly more areas are being automated. Grocery stores however have been the same for years. Only recently, self-checkout counters and online shopping have been utilised in this business area. This thesis aims to take it to the next step by introducing automated grocery stores using a multi-agent system. LÄS MER

  2. 2. Agent-Based Simulation of SARS-CoV-2 Spread in Supermarket Checkout Areas

    Kandidat-uppsats, KTH/Datavetenskap

    Författare :Nils Forsberg; Dina Lerjevik; [2022]
    Nyckelord :Agent-based model ABM ; Unity 3D; COVID-19; Infection spread; Countermeasures; Supermarket queuing system; Queuing theory; Agentbaserad modell ABM ; Unity 3D; COVID-19; Smittspridning; Smittskyddsåtgärder; Kösystem i mataffärer; Köteori;

    Sammanfattning : The outbreak of the coronavirus disease 2019 (COVID-19) has seen the world scramble for effective countermeasures to limit infection spread in society. Understanding how infection spreads in places where strangers meet in relatively high numbers and proximity to one another is especially important. LÄS MER

  3. 3. Demografiska faktorers påverkan på mobila betalningsapplikationer : utifrån ett risk-, tillit- och servicekvalitetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Magnusson; Emma Engvall Johansson; [2018]
    Nyckelord :Mobile payment applications; risk; trust; service quality; technological acceptance model; demography; Mobila betalningsapplikationer; risk; tillit; servicekvalitet; teknologisk acceptansmodell; demografi;

    Sammanfattning : Sverige är idag i framkant av den mobila betalningsteknologin, trots det råder få studier på området som genomförts i Sverige. Samtidigt visar tidigare studier att demografiska faktorer påverkar hur saker och ting uppfattas. LÄS MER

  4. 4. Sinnesmarknadsföring : Konsumentens köpupplevelse i klädbutikers kassaområde

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erika Svensson; Helena Jirestål; Maria Lundin; [2016]
    Nyckelord :Sensory marketing; Sensory experience; Sensory interaction; Buying experience; Checkout area; Clothing stores.; Sinnesmarknadsföring; Sinnesupplevelse; Sinnenas samspel; Köpupplevelse; Kassaområde; Klädbutiker.;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att förstå hur sinnesmarknadsföring påverkar konsumentens köpupplevelse i klädbutikers kassaområde. Metod: Studien bygger på fyra fokusgrupper av ostrukturerad intervjuform. Den är av kvalitativ karaktär och har ett induktivt synsätt med inslag av det deduktiva synsättet. LÄS MER

  5. 5. Self-Scanning Services in Food Retail : An Investigation on how Self-Scanning Services are adopted in the Swedish Food Retail Environment from a Service Fascination Perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Emelie Ekman; [2016]
    Nyckelord :self-scanning services; mobile self-scanning; service fascination; self-service technology; innovative technology adoption; självscanningstjänster; mobilsjälvscanning; service fascination; självbetjäningsteknik; anammande av innovativ teknik;

    Sammanfattning : The retail industry is a competitive environment moving towards being rather service-oriented than product-oriented. It is hence essential for businesses to comprehend the market and act accordingly to differentiate themselves. A way of gaining competitive advantage and engage consumers is to invest in innovative technology. LÄS MER