Sökning: "Christine Hermansson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Christine Hermansson.

  1. 1. De osynliga barnen - om barnperspektiv i handläggning av ekonomiskt bistånd

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Christine Hermansson; Lucie Liljeroth; [2010]
    Nyckelord :long term social assistance; Keywords: child perspective; organisation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Author: Christine Hermansson, Lucie Liljeroth Titel: The invisible children – about child perspective when working with families with long-term financial assistance Supervisor: Gunilla Lindén The aim of the study was to examine why social workers in the City of Malmo work in a particular way with consideration of child perspective, when working with families with long-term financial assistance. The data was gathered by means of the qualitative method. LÄS MER

  2. 2. Vendor due diligence - effektivare förvärvsprocess

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Ann-Christine Schmidt; [2008]
    Nyckelord :Mergers Acguisitions; Företagsekonomi; Due diligence; Vendor due diligence; Förvärvsprocess; Undersökningsplikt; Upplysningsskyldighet; Fusioner och förvärv;

    Sammanfattning : Välfärd kräver tillväxt och tillväxt kräver ett dynamiskt näringsliv För att kunna erbjuda medborgarna i Sverige en bra välfärd krävs att antalet företag blir fler och att existerande företag kan utvecklas. Detta möjliggörs genom att ett dynamiskt och utvecklande näringslivsklimat skapas där förutsättningarna för landets företagare kontinuerligt utvecklas. LÄS MER

  3. 3. En företagsimage efter en krisperiod : En fallstudie av försäkringsbolaget Skandia

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Kebba Colley; Christine Hermansson; [2005]
    Nyckelord :Business studies; Företagsekonomi; Skandias imagebearbetning;

    Sammanfattning : I och med att konkurrensen har ökat på marknaden har även reklamen och försök till påverkan från företagen ökat. På grund av att konsumenter överöses med massreklam, har det lett till att det har blivit svårare att övertyga konsumenterna om företagets produkter och image. LÄS MER