Sökning: "Christofer Jahnke"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Christofer Jahnke.

  1. 1. Mindfulness & Ledarskap - skilda världar?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Veronika Hartvig Gustafsson; Eva Danling; Christofer Jahnke; [2009]
    Nyckelord :hälsofrämjande- och emotionellt ledarskap; mindfulness; stress; arbetsrelationer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka och analysera hur ett hälsofrämjande ledarskap i serviceorganisationer använder hälsofrämjande verktyg i det dagliga arbetet. Genom en metodologisk fallstudie har vi konkretiserat ett hälsofrämjande vertyg, mindfulness, som ligger till grund för vår studie. LÄS MER

  2. 2. Corporate branding identity och det symboliska värdet av ett nationsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ida Hällkvist; Jesper Wendel; Christofer Jahnke; [2007]
    Nyckelord :nationsvarumärke; country equity; corporate branding identity; brand equity; corporate brand; varumärken.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur profileras ett företags corporate branding identity i reklamkampanjer till utlandet och hur stort utrymme får nationstillhörigheten i denna kontext? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur, varför och i vilken utsträckning företag använder sig av corporate branding i sin marknadsföring till utlandet, samt värdet av och i vilken utsträckning nationstillhörigheten används i det avseendet. Genomförande: Uppsatsen utgår ifrån teori omfattande traditionell marknadsföring, varumärken och reklam, nationsvarumärken och nationers image vilket relateras till corporate branding och modellen the corporate branding toolkit. LÄS MER