Sökning: "Claude Lévi-Strauss"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Claude Lévi-Strauss.

  1. 1. Ett sandkorn innehåller kungariken – eller inte C.G. Jungs svarta böcker i ljuset av brottet med Freud

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Svante Liljeäng; [2024-02-14]
    Nyckelord :Jung; Freud; Psykoanalys; Analytisk psykologi; Black Books; Mytologi; Borderline; Brikolör; Det vilda tänkandet; Lévi-Strauss; Psychoanalysis; Black Books; Mythology; The savage mind; Bricoleur; Analytical psychology;

    Sammanfattning : Carl Gustav Jung started to write his Black books, in which he saw himself analyzing unconscious fantasies, during the same time that he leaved the psychoanalytical movement and broke off his personal relations with Sigmund Freud. This thesis sees the interpretation of these books through a wider contextualization. LÄS MER

  2. 2. Var känslor tar plats i mytteoretiska perspektiv : Nya frågor utefter känslornas historia

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :David Hedström; [2021]
    Nyckelord :Myth; Theory of myth; Lévy-Bruhl; Malinowski; Lévi-Strauss; Emotions; History of emotions; History of experience; Emotives; Emotional regimes; Emotional communities; Moral economy; Myt; Mytteori; Lévy-Bruhl; Malinowski; Lévi-Strauss; Känslor; Känslornas historia; Erfarenhetshistoria; Känsloregimer; Känslogemenskaper; Moralisk ekonomi;

    Sammanfattning : Myths are intimately connected with emotions, but what the nature of the relationship really means, what it is, and how it functions are in many ways vague and unspecified. This is an examination of how, when and where emotions are referenced in theories of myth. LÄS MER

  3. 3. Den levande skulpturen: en semiotisk studie av den cybernetiska konstens syfte och kommunikativa särmärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för konsthistoria och visuella studier

    Författare :Herman Olsén Svensson; [2019]
    Nyckelord :The Senster; cybernetics; postmodernism; semiotics; interaction; communication; bricolage; technology; system; feedback The Senster; cybernetik; semiotik; interaktion; kommunikation; teknologi; återkoppling; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : This study examines the theoretical conception and communicate aspects of Cybernetic art on the background of an analysis of Edward Ihnatowicz’s sculpture The Senster from 1970. It also examines the role of the artist as an engineer with Claude Lévi-Strauss notion on bricolage as a vantage point. LÄS MER

  4. 4. En bur gick ut för att finna en fågel : En tolkning av tolv kvinnors berättelser om mödomshinnan och kvinnlig oskuld

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Lina Schiller; [2017]
    Nyckelord :Hymen; female virginity; female sexuality; discipline; power; post-modernistic feminism; Michel Foucault; Claude Lévi-Strauss; Mödomshinna; kvinnlig oskuld; kvinnlig sexualitet; disciplin; makt; postmodern feminism; Michel Foucault; Claude Lévi-Strauss;

    Sammanfattning : This paper is an interview study with 12 women between the ages of 17-88 from Bohuslän, Sweden and their thoughts about female virginity and the hymen. Today it has been proven that there exists no hymen that breaks at a woman’s first sexual intercourse. LÄS MER

  5. 5. Där skollagen slutar tar förståelsen vid : En undersökning av referenter i skollagen och hur de förstås av tolkande lärare i gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Oscar Björk; [2014]
    Nyckelord :meaning; education; school; language; referents; discourse; Saussure; Lévi-Strauss; Fairclough; Foucault; mening; betydelse; utbildning; skola; utbildning; språk; referenter; diskurs; Saussure; Lévi-Strauss; Fairclough; Foucault;

    Sammanfattning : This essay consists of a heuristic analysis of referents in the Swedish educational act, leaning on the methodological guidelines of discourse analysis. The overall aim of the essay has been to analyse in what way language in the educational act works as guidelines and law in relation to teachers’ work. LÄS MER