Sökning: "Comments on Facebook"

Visar resultat 1 - 5 av 130 uppsatser innehållade orden Comments on Facebook.

  1. 1. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Lind; Malin Morup; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer engagement; online brand communities; social media; netnography; authenticity; disengagement; relationship marketing;

    Sammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER

  2. 2. Prevalent Discord. Exploring and estimating the prevalence of the type of user disagreement on news media Facebook posts discussing the Colombian peace process (2020-2022)

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School

    Författare :Luis Felipe Villota Macias; [2024]
    Nyckelord :Agonistic peace; antagonism; big data analytics; binary logistic regression; computational content analysis; Colombia; Colombian peace process; discord; Facebook; machine learning; peace process; public opinion and sentiment; social media; Law and Political Science; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis is dedicated to exploring and understanding public reactions within negotiated peace settlements based on social media data. Concretely, to modeling public opinion and sentiment within the context of the Colombian peace process using a curated dataset of N= ~1. LÄS MER

  3. 3. Språkliga uttryck i en digital miljö : En jämförande tematisk analys av språkliga uttryck på Facebook och Tiktok

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Wilma Wenåker; Emma Wilkenson; [2023]
    Nyckelord :platform vernacular; social media; linguistic expressions; plattformsdialekter; sociala medier; språkliga uttryck;

    Sammanfattning : Tillväxten av sociala medier är väletablerad, idag kommunicerar vi inte bara ansikte mot ansikte, utan även via våra sociala medier. Målet med studien är att öka förståelsen för hur interaktion i kommentarsfält kan skilja sig åt mellan två plattformar kan kunskapen om plattformsdialekter öka. LÄS MER

  4. 4. Multi-Channel Sentiment Analysis in Swedish as Basis for Marketing Decisions

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Malin Uhlander; [2023]
    Nyckelord :omni-channel marketing; sentiment analysis; Swedish; natural language processing; opinion mining;

    Sammanfattning : In today’s world, it is not enough for companies to consider any one social media channel in isolation. Instead, they must provide their customers with a unified experience across channels and consider interdependencies between channels. LÄS MER

  5. 5. "Visst är det skillnad på flyktingar!" : En komparativ studie om hur flyktingar konstruerats i kommentarsfält på Facebook

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Calle Ljunggren; Lovis Nylund; [2023]
    Nyckelord :refugee crisis; Ukranian refugees; eurocentrism; social media discourse; Facebook;

    Sammanfattning : Recent studies have shown how social media platforms provide online spaces for people to express negativity and hate towards refugees, especially those who fled during the refugee crisis of 2015. With a theoretical framework of postcolonialism, orientalism, eurocentrism and a linguistic power perspective this study examines whether the same applies to Ukrainian refugees that fled during the Russian-Ukrainian war that started in February of 2022. LÄS MER