Sökning: "Communications theories"
Visar resultat 1 - 5 av 225 uppsatser innehållade orden Communications theories.
1. Game publishers and their constant need for damage control : A Content Analysis of Activision Blizzard's communication during their public-relations crises
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Big organisations and companies in game development and distribution have in recent years become involved in public-relations crises. In the past you could see that dissatisfied consumers have an impact on the image for organisations. LÄS MER
2. CSR som legitimeringsstrategi : En textanalys av kommunikationen kring socialt ansvar hos Swedish Match och Japan Tobacco International
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : An organisation's survival depends on being considered legitimate through the eyes of society. Through CSR-work, organisations strive to appease stakeholders in order to reach and maintain legitimacy. In controversial industries this work is significantly harder, for such businesses often cause harm to human health, society and/or environment. LÄS MER
3. På flera ben : En jämförelse av tre kommuners samverkan och kommunikation kring lokala jobbspår
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : At the end of 2022 nearly 75 percent of those registered unemployed at the Swedish Public Employment Service [PES] was considered to belong to the category of long term unemployed with weak competitiveness in the labour market. This group of individuals is often aligned with numerous complex needs. LÄS MER
4. Intern kriskommunikation och motivation : en undersökande studie i hur mellanchefers kommunikation påverkar medarbetare
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This study focuses on how internal crisis communications in organizations are affected by how people in a leading position, here middle managers, communicate with their employees. The theories used to discuss this phenomena are Motivating Language Theory with its three dimensions together with different leadership theories. LÄS MER
5. Reklamens möjligheter: Strategisk anpassning av kommunikation i det interkulturella samhället
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Uppsatsen syftar till att utforska interkulturell kommunikation i reklam och vill således bidra till fältet strategisk kommunikation genom att närmare undersöka en reklamkampanj i en svensk-muslimsk kontext för att analysera om den är interkulturellt anpassad utifrån en mångkulturell svensk kontext. Tidigare forskning inom fältet interkulturell kommunikation i reklam antar huvudsakligen ett statiskt perspektiv på kultur och kulturell identitet samt har gjorts i en global kontext där kultur ses som något nationellt förankrat. LÄS MER