Sökning: "Competitive Identity"
Visar resultat 1 - 5 av 178 uppsatser innehållade orden Competitive Identity.
1. Strategic Synergies in the Skies : The Role of Resource Sharing in Aviation Alliances
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis investigates strategic alliances in the aviation industry, focusing on resource sharing, using Scandinavian Airlines (SAS) within Star Alliance and SkyTeam as case studies. It examines the operational and competitive benefits of these collaborations through qualitative research, including interviews with executives and experts. LÄS MER
2. How to: Build an Elite School : the case of ProCivitas Uppsala
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In today's competitive educational landscape, schools face the challenge of attracting students who align with their organizational identity. With extensive organizational changes in the Swedish school system, expressing organizational identity has become crucial for demonstrating categorical belonging. LÄS MER
3. Konsten att skapa ett varumärke : En kvalitativ studie om hur skandinaviska modevarumärken inom premiumsegmentet arbetar med varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den globala modeindustrin är idag en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i världen där särskilt premiumsegmentet har haft stor tillväxt på senare tid. I takt med att det regelbundet tillkommer nya företag på marknaden är det svårt för företag att särskilja sig från sina konkurrenter. LÄS MER
4. Business Model Transition in an incumbent firm
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Business model innovation has become increasingly important for firms to remain competitive in the market. Although a vast body of research has explored the business model innovation process, less research has been devoted to the implementation phase. LÄS MER
5. Konsten att bygga och stärka varumärken inom klädbranschen : Skapandet av ett hållbart och medvetet mode
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Studien ämnar undersöka hur fyra klädföretag bygger och stärker sina varumärken för att differentiera sig på en konkurrensutsatt marknad. Klädföretag valdes specifikt då branschen är unik med utmaningar och trender som kan påverka varumärkesbyggandet. LÄS MER