Sökning: "Complaint Handling"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden Complaint Handling.

  1. 1. Heat of the moment : En jämförande fältundersökning inom tjänståterställning och förkroppsligad kognition

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Angelica Carlsson; Lovisa Hjorth; [2023]
    Nyckelord :Service recovery; service failure; justice theory; emotional responses; embodied cognition; EDA electrodermal activity ; Tjänståterställning; servicefel; rättviseteori; emotionella reaktioner; förkroppsligad kognition; EDA elektrodermal aktivitet ;

    Sammanfattning : Inom forskningsområdet tjänståterställning arbetar forskare och företag med att identifiera servicefel samt hitta effektiva sätt att lösa kunders problem. Trots detta skapar klagomålshantering problem för företag och det finns många utvecklingsmöjligheter. LÄS MER

  2. 2. AI-sammanfattade klagomål på hälso- och sjukvård

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :David Aho; Leah Nhieu; [2023]
    Nyckelord :Dataset; AI models; Natural Language Processing; Text summarization; Machine Learning; BART; PEGASUS; T5; Flan-T5; GPT-Sw3; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete utfördes i samarbete med Patientnämnden Skåne, som är en av Region Skånes fristående förvaltningar. Patientnämnden ansvarar bland annat för hantering av patienters klagomål om hälso- och sjukvård som tillhör Region Skåne. Att sammanfatta klagomål är en av uppgifterna inom hanteringen av klagomål. LÄS MER

  3. 3. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Hannah Rosdahl; Karin Svensson; [2022]
    Nyckelord :Complaint management; customer complaints; complaints; reclaim; employee team; internal recovery; Klagomålshantering; kundklagomål; klagomål; reklamation; medarbetarteam; intern återhämtning;

    Sammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER

  4. 4. Service Recovery genom hantering av eWOM : En studie om svenska e-handelns modebransch.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Omar Abou Khaled; Viktor Oleandersson; [2022]
    Nyckelord :Service Recovery; negative electronic word-of-mouth; complaint handling; e-commerce; Service Failure; fashion industry; eWOM.; Service Recovery; negativ elektronisk word-of-mouth; klagomålshantering E-handel; Service Failure; modebransch; eWOM;

    Sammanfattning : Titel: Service Recovery genom hantering av eWOM - En studie om e-handelns modebransch. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Omar Aboukhaled & Viktor Oleandersson. Handledare: Akmal Hyder. LÄS MER

  5. 5. Sjuksköterskors behov av stöd i samband med orosanmälan vid misstanke om att barn far illa : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Alexandra Bodmar; Jacqueline Jeréz; [2020]
    Nyckelord :Child maltreatment; experience; nurse; report; support; Barnmisshandel; erfarenhet; rapport; sjuksköterska; socialt stöd;

    Sammanfattning : Barn runt om i världen far illa och utsätts för fysiskt-, psykisk- och sexuellt våld samt vanvård och försummelse. Sjuksköterskor möter barn och vuxna i sitt omvårdnadsarbete, där barn har farit illa eller riskerar att fara illa. Sjuksköterskor har anmälningsplikt vid misstanke om att barn far illa. LÄS MER