Sökning: "Consumer Buying Behaviour trend"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Consumer Buying Behaviour trend.

  1. 1. Second hand: Ofräscht och billigt : En kvalitativ studie om gymnasieelevers attityder till second hand-köp inom modehandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sebastian Lindblom; Stina Hägg; Elin Rådberg; [2021]
    Nyckelord :Second hand; barriers; motive; attitudes; theory of planned behaviour; the buying process. 4; Second hand; barriärer; motiv; attityder; teori om planerat beteende; köpprocessen.;

    Sammanfattning : Second hand har genomgått olika faser sedan många år tillbaka och har med tiden ändrat status för konsumenten. Idag kan second han bäras med omtanke för miljön och hållbar konsumtion eller som en modetrend. Idag har det utvecklats fler second hand-verksamheter som möter den allt mer miljömedvetna konsumenten. LÄS MER

  2. 2. Avståndstagande från Black Friday

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Corlihne Carlsson; Femke Voortman; [2020]
    Nyckelord :Hållbar marknadskommunikation; Black Friday; överkonsumtion; avståndstagande; sociala medier; aktivism.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågan är viktig för samhället, företag och individen, vilket leder till att en motreaktion till shoppingdagen Black Friday växer och allt fler företag tar ett avståndstagande från överkonsumtion. Därmed ämnade studien till att undersöka hur företags avståndstagande från Black Friday kopplas till hållbar marknadskommunikation, och hur dessa avståndstaganden påverkas av grafiska tecken. LÄS MER

  3. 3. Nya försäljningskanalers framväxt inom klädhandeln : En utforskande studie inom klädhandeln

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Axel Ekros; Gustaf Utbult; [2020]
    Nyckelord :Buying behaviour; fashion retail; retail; trends; Köpbeteende; klädhandel; detaljhandel; trender;

    Sammanfattning : Syfte – Studiens syfte är “Studera dagens köpkanaler för att möta nya trender inom detaljhandeln.”. För att besvara denna studies syfte har tre frågeställningar formulerats:  1.       Hur är dagens köpbeteende idag? 2. LÄS MER

  4. 4. Hedging Your Bets: The Prospects of Cryptocurrency Use in Online Gambling : A Mixed-Methods Study

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Nicolas Werle; Liina Lehtonen; [2018]
    Nyckelord :cryptocurrency; online gambling; diffusion of innovation; disruptive technology; blockchain; consumer behaviour;

    Sammanfattning : Since its initial inception, cryptocurrency has hit the world with both intrigue and skepticism. It was acting as an alternative form of currency that people could use that required no regulative authority to back it. LÄS MER

  5. 5. Customers Sustainability Demand : A comparison between convenience goods and shopping goods

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Lisa Nilsson; Viktor Höjman; Patrick Elfqvist; [2015]
    Nyckelord :Sustainability; Sustainability demand; Customer attitude; Customer behaviour; Convenience goods Shopping goods;

    Sammanfattning : In pace with a growing awareness among customers, so does the demand for sustainable products increase in various markets. Sustainability is even referred to become a mega-trend (Lubin & Esty, 2010). LÄS MER