Sökning: "Consumer-Based Brand Equity CBBE"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Consumer-Based Brand Equity CBBE.

  1. 1. Vilka är spelreglerna utanför plan för fotbollsklubbar, när supportrarna agerar domare? : En jämförande studie av vilka faktorer som utgör det supporterbaserade varumärkesvärdet i stads - och landsbygdsklubbar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Josefine Johansson; [2023]
    Nyckelord :Brand Equity; consumer-based brand equity CBBE ; soccer club; sport brands; branding; supporter loyalty; Varumärkeskapital; konsument baserad varumärkeskapital; fotbollsklubb; sportvarumärke; varumärkesbyggande; supporterlojalitet;

    Sammanfattning : Fotbollssupportrar återkommer till en klubbs matcher även om de senaste resultaten har varit dåliga. Referensgrupper har visat sig kunnat påverka supporterlojaliteten som vidare påverkar ett varumärkes supporterbaserade kapital. LÄS MER

  2. 2. Lyxvarumärken möter sociala medier : En kvalitativ studie om sociala mediers påverkan på lyxvarumärkens varumärkeskapital

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Linus Bolander; Daniel Erkas; [2019]
    Nyckelord :Brand equity; brand; social media; luxury brands; eWOM; Varumärkeskapital; varumärke; social media; lyxvarumärken; eWOM;

    Sammanfattning : Sociala medier, som ingår i Web 2.0, används idag av företag och organisationer i stor utsträckning för att exponera sina varumärken och förvalta eller skapa relationer med både befintliga och potentiella konsumenter. LÄS MER

  3. 3. Challenging coopetitive branding alliances : a study on how coopetitive branding affects consumers’ brand image

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Oskar Gudmundsson; Joel Leteus; [2018]
    Nyckelord :Coopetition; Co-branding; Coopetitive Branding; Strategic Alliances; Consumer Based Brand Equity CBBE ; Brand Image;

    Sammanfattning : The increased competitive intensity in several global markets has encouraged firms which traditionally compete, to also collaborate with each other, that is coopetitive branding alliances. Coopetitive branding has, to the best of our knowledge, not been researched from a consumer perspective. LÄS MER

  4. 4. Exploring marketing activities to strengthen brand equity within an SME : a case study on the company PAUL och THOM

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Kim Meyer; [2018]
    Nyckelord :branding; brand building; brand equity; brand management; marketing;

    Sammanfattning : Small and Medium sized Enterprises (SMEs) are often researched through the perspectives and theories created from studies of large organizations. This constitutes the basis of a theoretical problem when studying SMEs. LÄS MER

  5. 5. The Relationship Between Brand Related UGC and CBBE : An Internet Meme Experiment

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Joseph Hallgren; Kristján Sigurbjörnsson; Twan Black Jr.; [2018]
    Nyckelord :Internet Meme; Brand Equity; CBBE; User Generated Content; UGC; Experiment;

    Sammanfattning : Background: The modern day era of the Internet gave birth to the growing phenomenon of Internet memes (IM), a type of online user generated content (UGC) (Gangadharbatla, 2008). Now marketers have begun researching the relationship between UGC and consumer based brand equity (CBBE) (Christodoulides et.al, 2012; Rachna and Khajuria, 2017). LÄS MER