Sökning: "Consumer-Based Brand Equity CBBE"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Consumer-Based Brand Equity CBBE.
1. Vilka är spelreglerna utanför plan för fotbollsklubbar, när supportrarna agerar domare? : En jämförande studie av vilka faktorer som utgör det supporterbaserade varumärkesvärdet i stads - och landsbygdsklubbar
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Fotbollssupportrar återkommer till en klubbs matcher även om de senaste resultaten har varit dåliga. Referensgrupper har visat sig kunnat påverka supporterlojaliteten som vidare påverkar ett varumärkes supporterbaserade kapital. LÄS MER
2. Lyxvarumärken möter sociala medier : En kvalitativ studie om sociala mediers påverkan på lyxvarumärkens varumärkeskapital
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Sociala medier, som ingår i Web 2.0, används idag av företag och organisationer i stor utsträckning för att exponera sina varumärken och förvalta eller skapa relationer med både befintliga och potentiella konsumenter. LÄS MER
3. Challenging coopetitive branding alliances : a study on how coopetitive branding affects consumers’ brand image
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : The increased competitive intensity in several global markets has encouraged firms which traditionally compete, to also collaborate with each other, that is coopetitive branding alliances. Coopetitive branding has, to the best of our knowledge, not been researched from a consumer perspective. LÄS MER
4. Exploring marketing activities to strengthen brand equity within an SME : a case study on the company PAUL och THOM
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Small and Medium sized Enterprises (SMEs) are often researched through the perspectives and theories created from studies of large organizations. This constitutes the basis of a theoretical problem when studying SMEs. LÄS MER
5. The Relationship Between Brand Related UGC and CBBE : An Internet Meme Experiment
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: The modern day era of the Internet gave birth to the growing phenomenon of Internet memes (IM), a type of online user generated content (UGC) (Gangadharbatla, 2008). Now marketers have begun researching the relationship between UGC and consumer based brand equity (CBBE) (Christodoulides et.al, 2012; Rachna and Khajuria, 2017). LÄS MER