Sökning: "Conversational Games"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Conversational Games.

  1. 1. Asynchronous Dialogue System

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Keman Nguyen; Alfred Andersson; [2022]
    Nyckelord :Video Game; Dialogue System; Dialogue Graph; Game Dialogue; Unity; Interruption; Emotional Values;

    Sammanfattning : Conversations between the PC (player character) and NPCs (non-player characters) in conventional games are usually sequence-based. The NPC talks to a certain point before pending the player's input, sometimes consisting of several prepared actions displayed on the screen in order to advance the conversation. LÄS MER

  2. 2. Extra-Mural Activities and Their Effect on Second Language Development : A Comparative Study of Upper Secondary Swedish L1 Gamers and Non-Gamers

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskap

    Författare :Alexander Rau; [2019]
    Nyckelord :SLA; EFL; ESL; lexical diversity; oral proficiency; utterance length; VocD; vocabulary; extramural activities; video games; MMORPG; second language acquisition; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Today, English is the most studied second language, being used in academia, international relations, social forums and mainstream entertainment, resulting in English becoming a common topic of research in the study of second language acquisition. One particularly interesting form of entertainment is the hobby of online digital gaming as English has become the de facto language used in absence of a shared native language among players. LÄS MER

  3. 3. Categorization of conversational games in free dialogue referring to spatial scenes

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Axel Storckenfeldt; [2018-10-29]
    Nyckelord :Computational Linguistics; Frame of Reference; Spatial Description; Conversational Games; Discourse Structure;

    Sammanfattning : This thesis examines which communicative strategies speakers use to complete a given task regarding spatial scenes, and how to systematically categorize them as conversational games. This study expands a free dialogue Cups corpus in Swedish (Dobnik et al. LÄS MER

  4. 4. Varför ska vi spela handboll i skolan? : Lärares syn på handboll i grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Henrik Carlstein; [2013]
    Nyckelord :idrottsundervisning; handboll; skola;

    Sammanfattning : Aim This qualitative study will provide an insight to different teachers view on handball in two elementary schools. Handball is a competitive sport and has been played for over 100 years in different contexts in Sweden. LÄS MER

  5. 5. Prestation, intresse, engagemang, uppskattning : Skillnader i upplevelse av en virtuell lärmiljö mellan matematiskt hög- och lågpresterande elever

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Robin Ljunglöv; [2011]
    Nyckelord :Virtual learning environments; Digital learning environments; Digital teaching; Digital learning; Learning technology; Pedagogical software; Digital learning games; Pedagogical games; Pedagogical virtual agents; Pedagogical agents; Virtual agents; Animated agents; Conversational agents; Teachable agents; Conversational pedagogical agents; Pedagogical conversational agents; Conversational social agents; Social conversational agents; Conversational agents; Chatbots; K2D2; High-achieving students; High achievers; Low-achieving students; Low achievers; Mathematical achievments; Technology in school; Virtuella lärmiljöer; Digitala lärmiljöer; Digitala läromedel; Lärteknologi; Pedagogisk mjukvara; Digitala lärospel; Pedagogiska spel; Pedagogiska virtuella agenter; Pedagogiska agenter; Virtuella agenter; Animerade agenter; Konversationsagenter; Lärande agenter; Konverserande pedagogiska agenter; Pedagogiska konversationsagenter; Konverserande sociala agenter; Sociala konversationsagenter; Konversationsagenter; Chatbots; K2D2; Passivitetsmodellen; Högpresterande elever; Lågpresterande elever; Elevers prestation; Matematisk prestation; Teknik i skolan;

    Sammanfattning : Digitala läromedel blir ett vanligare inslag i skolgången då ny teknologi erbjuder tidigare okända pedagogiska möjligheter. Denna uppsats undersöker hur elever som använder ett digitalt läromedel i form av en virtuell lärmiljö för matematiklärande upplever denna lärmiljö. LÄS MER